News Flash:

Idei de gustari care nu depasesc 100 de calorii

17 Ianuarie 2014
2480 Vizualizari | 0 Comentarii

Gustarile dulci si nevoia permanenta de a rontai ceva sunt printre principalele motive pentru care ne ingrasam necontrolat, avertizeaza nutritionistii. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa renuntam la micile ciuguleli dintre mese, ci doar sa le alegem pe cele bune si cu putine calorii. 

„Ciugulelile sunt foarte periculoase, pentru ca aduc un plus caloric pe zi de aproximativ 200-300 de calorii. Or, sa stiti ca obezitatea poate sa se instaleze de-a lungul anilor tocmai prin acest plus de 200-300 de calorii pe zi. Poate chiar si mai putin, dar tineti cont ca se aduna, zilnic, 360 de zile pe an, zece ani. Atunci sa nu ne miram daca dupa zece ani avem un plus de 10-12 kilograme, sa nu dam vina pe varsta sau pe hormoni, potrivit adevarul.ro.

Plusul acesta de calorii perfid, insidios, ascuns, pe care nu-l remarci, practic, acesta este vinovat“, subliniaza prof. dr. Nicolae Hancu, presedintele Federatiei Romane de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice. Specialistii ne recomanda 10 gustari care nu aduc mai mult de 100 de calorii. 

Citeste si: Gustari sanatoase pentru fiecare seara 

1. O para 

Este dulce, zemoasa si nu „incarca“ energetic organismul decat cu 75 de calorii (o para medie de 150 de grame). 

2. Fisticul 

Aduce in corp cantitati importante de grasimi sanatoase, nesaturate. Bineinteles ca o punga intreaga de fistic ingrasa, dar daca te limitezi la 20 de samburi de fistic, nu aduci in corp mai mult de 80 de calorii. 

3. Masline 

Sunt de preferat cele verzi – 50 de grame de masline contin aproximativ 60 de calorii.

4. Un patrat de ciocolata neagra

De regula, un patratel de ciocolata are cam 29 de grame si 90 de calorii. 

5. Un pahar cu lapte semidegresat 

200 de mililitri de lapte semidegresat contin in jur de 80 de calorii. 

6. Migdale

La fel ca in cazul fisticului, prea multe migdale pot creste mult aportul caloric zilnic. Dar asta nu inseamna ca trebuie excluse din dieta. Dimpotriva, sunt recomandate de nutritionisti pentru mineralele si pentru acizii grasi de calitate din compozitia lor. Un pumn de migdale (in jur de 14 samburi) au 98 de calorii. 

7. Morcovi

Ai putea sa mananci si 400 de grame de morcovi si tot nu ai aduce in corp mai mult de 100 de calorii. Dar poti sa pregatesti o gustare din 200 de grame de morcovi si putina branza proaspata de vaci sau cu doua lingurite de humus care nu depaseste, nici ea, 100 de calorii. 

8. Iaurt 

Un iaurt natural (100 g), fara zahar si fara fructe, contine 60 de calorii. 

9. Biscuiti integrali cu branza 

Poti sa mananci pana la 3 biscuiti din grau integral, unsi cu branza proaspata, cu putine grasimi, si nu vei depasi 100 de calorii. 

10. Stafide 

Strugurii sunt recunoscuti ca fiind unele dintre fructele cu cele mai multe calorii, stafidele au si mai multe, fiind chiar mai dulci. Cu toate acestea, nutritionistii recomanda stafidele ca gustare, numai sa nu depasim 35 de grame, care aduc in corp 94 de calorii.

Citeste si: O treime dintre femei recunosc ca mananca o gustare pe ascuns 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

gustarile dulci 2 fisticul 3 masline 6 migdale 7 morcovi 8 iaurt
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2038 (s) | 34 queries | Mysql time :0.059804 (s)