News Flash:

Gustarile bogate în proteine ajuta la mentinerea greutatii corporale

31 Iulie 2017
903 Vizualizari | 0 Comentarii
În anul 2012, s-a realizat un studiu publicat la Universitatea din Missouri, SUA, din care a rezultat faptul ca femeile fara probleme de sanatate, care consuma gustari bogate în proteine (circa 24 de grame), reusesc sa îsi mentina greutatea corporala pe termen lung, întrucat nu se confrunta cu senzatia de foame persistenta de-a lungul zilei.

Deasemnea, din studiu, s-a mai observat ca femeile care obisnuiesc sa consume gustari sarace în proteine se lupta de regula cu kilogramele în plus, întrucat sunt mai predispuse exceselor alimentare pe fondul unui apetit crescut si dificil de controlat.

Specialistii nutritionisti ne amintesc ca alimentele bogate în proteine, chiar daca ajuta la inhibarea senzatiei de foame, ele contin si multe calorii. De aceea, este necesara limitarea portiilor.

Alegerea alimentelor cu cel mai mare continut de proteine si combinarea lor echilibrata este un alt secret în acest caz. Un ou mare fiert contine aproximativ 6 grame de proteine, doua linguri de unt de arahide furnizeaza 8 grame de proteine, iar 113 grame de branza degresata ofera 14 grame de proteine. Iaurtul grecesc are de doua ori mai multe proteine decat iaurtul obisnuit.

Care este greutatea ideala in functie de inaltime si varsta

O gustare sanatoasa si echilibrata din punct de vedere nutritional nu trebuie sa depaseasca aportul de 24 de grame de proteine.

Gustari cu aport mare de proteine care te satura repede:

1. Un ou fiert tare
Oul fiert este o varianta excelenta de gustare pentru preluarea unei cantitati multumitoare de proteine. Oul poate fi consumat simplu sau feliat si asezat pe o felie sau doua de paine integrala.

2. Pastrama de vita

Pastrama de vita preparata prin metode traditionale, fara sodiu în exces si conserventi, poate lua locul oricarei gustari menite sa ofere organismului proteinele de care are nevoie pentru a functiona în mod optim. Circa 3 grame de pastrama de vita contin 24 de grame de proteine.

3. sunca de curcan si cascaval degresat

Consumati între mese doua felii de sunca de curcan rulate pe doua felii de cascaval degresat, pentru a beneficia de un aport ideal de 24 de grame de proteine, suficiente pentru combaterea eficienta a senzatiei de foame si a tentatiei de a manca ceva dulce pana la urmatoarea masa principala.

4. Struguri si branza de vaci

O alta gustare excelenta pentru continutul generos de proteine este constituita din branza de vaci, scortisoara si struguri. Combinatia este usoara si delicioasa, furnizand aproximativ 26 de grame de proteine, pentru o senzatie de satietate prelungita.

5. Seminte de soia si smochine

Aproximativ 60 de grame de seminte de soia si patru smochine mici însumeaza un aport pretios de 22 de grame de proteine, constituind o gustare excelenta pentru o zi solicitanta.

Cum sa iti tii sub control greutatea daca ai hipotiroidie

6. Ton

Tonul este o sursa foarte buna de proteine, avand aproximativ 25 de grame per conserva. În plus, o conserva de ton în apa contine aproximativ 111 calorii si nu are grasimi.

7. Salata de linte

Salata de linte se remarca printr-un cocktail de grasimi de buna calitate provenite din feliile de avocado, nucile si semintele nesarate si legumele pe care le contine. Lintea este o sursa excelenta de proteine si fibre, asadar contribuie semnificativ la mentinerea senzatiei de satietate, pentru un control sporit al consumului de hrana în fiecare zi.

8. Seminte de dovleac

Semintele de dovleac coapte si nesarate sunt o alta varianta de gustare sanatoasa si satioasa, de vreme ce o jumatate de cana furnizeaza aproximativ 14 grame de proteine.

9. Iaurt grecesc cu migdale

O gustare apetisanta si cu un aport satisfacator de proteine este constituita dintr-un pahar de iaurt grecesc degresat si 43 de grame de migdale, care însumeaza o portie de aproximativ 21 de grame de proteine.

10. Unt de migdale si telina

Cateva felii de telina pot fi glazurate cu unt de migdale (alte variante sunt untul de arahide sau de alune caju) si transformate astfel într-o gustare extrem de satioasa, care funizeaza proteine cu generozitate. telina poate fi înlocuita cu felii de mere proaspete, iar untul de arahide poate fi presarat cu stafide, pentru un plus de gust.

11. Fursecuri cu fulgi de ovaz si stafide

Amestecati într-un vas de iena 25 grame de fulgi de ovaz, o lingurita de zahar brun, o lingura de faina, un albus de ou, 1/4 lingurita de extract de vanilie, 1/4 lingurita praf de copt, 1 lingurita de scortisoara si 1 lingura de stafide. Amestecati bine ingredientele pana obtineti un aluat moale si introduceti totul la cuptorul cu microunde timp de 45 de secunde. Veti obtine un fursec delicios si bogat în proteine, care poate fi oricand gustarea sanatoasa ce va poate ajuta sa va mentineti în forma.

12. Ovaz

Fulgii de ovaz instant sunt o alegere buna datorita echilibrului dintre proteine si carbohidrati "buni", oferind energia necesara mai ales în timpul unei sesiuni de exercitii fizice.

Foarte important de stiut este ca, desi se prefera gustarile bogate în proteine, trebuie avut grija ca în alimentatia ta sa fie prezenti si carbohidratii, mai ales daca ai si activitate fizica intensa, ei fiind principala sursa de energie a organismului.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

greutatea corporala apetit crescut
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1769 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034035 (s)