News Flash:

Gustari sanatoase care iti tin glicemia sub control

7 Martie 2016
1049 Vizualizari | 0 Comentarii
glicemie
Pentru a evita starea de foame care poate afecta nivelul glucozei, consuma diferite gustari sanatoase:
1. Fistic
Alege o gustare care nu iti va creste nivelul glucozei din sange, ceva care contine grasimi sanatoase sau proteine slabe, sau ceva care le include pe amandoua precum fisticul. Acesta este plin de proteine si de grasimi sanatoase saturate si nesaturate, care pot reduce nivelul colesterolului si riscul aparitiei vreunei complicatii ale diabetului. O portie (aproximativ 50 de bucati de fistic) este echivalentul a 160 de calorii.

Persoanele care mananca repede au un risc crescut de diabet 
2. Felii de avocado cu lime
Avocado este cea mai buna sursa de grasimi sanatoase monosaturate si totodata o gustare care se prepara rapid. Incearca sa pui peste aceste felii sucul de la un lime si putina sare marina pentru mai multa savoare. O portie de o jumatate de cana are aproximativ 120 de calorii si este suficienta pana la urmatoarea masa.
3. Hummus si ardei gras
Combinand proteine si grasimi sanatoase cu carbohidrati de inalta calitate este o modalitate buna pentru a-ti mentine sanatatea. O regula foarte buna este sa pastrezi carbohidratii la 15-30 de grame pe portie si acestia sa fie carbohidrati complecsi.
Pentru ca sunt digerati incet, carbohidratii complecsi de calitate pastreaza un nivel echilibrat al glucozei in sange, mai ales atunci cand sunt combinati cu proteine si grasime. Un exemplu de gustare care se digera incet este hummusul cu legume. Un ardei gras feliat si un sfert de cana de hummus au aproximativ 120 de calorii.
4. Paine prajita din cereale integrale cu unt de arahide
Pentru aproape 280 de calorii, painea din cereale integrale cu unt de arahide (contine grasimi sanatoase monosaturate si proteine care satisfac pofta de mancare) este inca o gustare care va tine departe de tine senzatia de foame. Cauta un brand care produce unt de arahide fara zahar si ai grija la calorii. Pentru si mai putini carbohidrati alege sticksuri de telina in locul painii.

Diabeticii au un risc crescut de cancer intestinal 
5. Cocktail de creveti
Bogat in proteine si slab cand vine vorba de grasimi saturate nesanatoase, crevetele proaspat este o gustare buna atunci cand vrei sa stabilizezi nivelul glucozei in sange. Fiecare bucata de crevete are aproximativ 4-6 calorii in functie de marimea lui. O cantitate mica de sos cocktail este in regula ori, daca vrei, ii poti servi cu un sos salsa proaspat sau cu rosii taiate. Cocktailul de creveti este o varianta foarte buna atunci cand servesti masa la restaurant si vrei un aperitiv care nu iti va afecta nivelul glucozei.
6. Mozzarella si rosii
Mozzarella proaspata si rosiile sunt iarasi o varianta potrivita atunci cand servesti cina in oras. Ai grija ce branza alegi, deoarece este de obicei bogata in grasimi saturate. Asigura-te ca alegi o mozzarella semidegresata sau fara grasimi. Renunta la dressing si alege sa pui cateva picaturi de ulei de masline, otet balsamic si sare si piper pentru savoare. O portie de o cana are aproximativ 180 de calorii.
7. Fulgi de ovaz cu fructe de padure
Cine a spus ca fulgii de ovaz sunt doar pentru micul dejun? O jumatate de cana de fulgi de ovaz preparati cu apa si serviti un sfert de cana de coacaze, capsuni sau zmeura este un exemplu gustos care iti va mentine un nivel stabil al glucozei. Pentru a adauga si grasimi sanatoase, presara migdale sau alune taiate; vei servi mai putin de 300 de calorii dulci si savuroase.
8. Vafe din cereale integrale acoperite cu unt de migdale si scortisoara
Aceasta gustare delicioasa este satioasa si rapid de facut. Incearca sa prajesti o vafa din cereale integrale si sa o servesti cu un iaurt bogat in proteine sau cu unt de arahide, care aduce un plus de grasimi sanatoase. Presara deasupra niste scortisoara, care are aparent un efect pozitiv in controlul glicemiei, atunci cand este folosita in combinatie cu tratamente pentru diabet. 

Bauturile care cresc considerabil riscul de diabet 
sursa: elle.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

foame nivelul glucozei gustari sanatoase 1 fistic
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1651 (s) | 34 queries | Mysql time :0.038580 (s)