News Flash:

Gustari proteice care iti prelungesc senzatia de satietate

18 Aprilie 2011
5105 Vizualizari | 0 Comentarii
Omleta din albus este alegerea perfecta pentru o gustare usoara si satioasa

Din cauza grabei si a agitatiei care in ziua de astazi guverneaza vietile multor oameni, gustarile sunt luate pe fuga si neglijent. Cei mai multi fac alegeri neinspirate, adica gustari bogate in carbohidrati si grasimi, dar sarace in proteine. Proteinele insa, te ajuta sa mentii mai mult timp senzatia de satietate.

Totul despre proteine 

Adultii ar trebui sa consume zilnic, 1,2-1,5 grame de proteine pentru fiecare kilogram de greutate corporala. Askmen.com a intocmit o lista cu cateva alimente bogate in proteine, dar care au un continut scazut de grasimi si carbohidrati. Iata cateva gustari proteice care iti prelungesc senzatia de satietate:

1. Albusul de ou 
Un albus de ou are numai 15 calorii, nu contine grasimi si colesterol si are aproximativ patru grame de proteine. Pune doua-trei albusuri intr-o tigaie, adaugand sare, piper, sau, daca iti place, si ceapa, patrunjel etc., si vei obtine o omleta delicioasa si nutritiva. 

2. Branza cottage 
O jumatate de ceasca de branza cottage cu 2% grasime contine in medie 16 grame de proteine, are doar 102 calorii si doua grame de grasime (spre deosebire de alte tipuri de branza care pot avea foarte multa grasime). Poti sa adaugi si cateva fructe proaspete si vei avea o gustare usor de facut si sanatoasa. 

3. Ton
Tonul este o sursa foarte buna de proteine, avand aproximativ 25 de grame per conserva. In plus, o conserva de ton in apa contine aproximativ 111 calorii si nu are grasimi. 

Proteinele bune pentru micul dejun

4. Shake facut acasa
Multe shake-uri cu proteine din comert pot avea un nivel prea ridicat de carbohidrati, ca si multe dintre batoanele proteice. Insa, pentru a fi sigur pe calitatea unui astfel de shake, iti poti face unul acasa, amestecand in blender urmatoarele ingrediente: doua cesti de lapte de soia natural (ai grija sa nu aiba adaos de zahar - pe eticheta ar trebui sa scrie ca are doar soia si apa distilata), trei albusuri, o banana (sau orice alt fruct), o lingura cu unt de arahide, doua lingurite de ulei din seminte de in si o treime de ceasca de fulgi de ovaz. 

5. Linte
Punand o mana de linte in supa sau salata vei obtine o gustare cu un adaos de proteine. O ceasca cu linte are aproximativ 230 de calorii, un gram de grasime si 18 grame de proteine. 

6. Unt de arahide
O lingura cu unt de arahide contine in jur de patru grame de proteine, opt grame de grasime si 95 de calorii. Pentru a obtine un plus de energie intinde o lingura din acest unt pe o felie de paine integrala si adauga felii de banana deasupra. 

7. Ovaz
Fulgii de ovaz instant sunt o alegere buna datorita echilibrului dintre proteine si carbohidrati "buni", oferind energia necesara mai ales in timpul unei sesiuni de exercitii fizice. 

Este important insa de stiut ca, desi sunt de preferat gustarile bogate in proteine, nu trebuie sa incerci sa elimini carbohidratii din alimentatia ta, mai ales daca ai si activitate fizica, ei fiind principala sursa de energie a organismului. Esential este sa ai o dieta echilibrata, care sa includa proteine slabe, carbohidrati foarte putin rafinati (cereale integrale), carbohidrati simpli (fructe si legume crude) si o cantitate mica de grasime.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto


gustarile proteinele branza cottage ton linte ovaz
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1666 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013931 (s)