News Flash:

Gunoiul care iti stimuleaza sanatatea

11 Februarie 2012
4490 Vizualizari | 0 Comentarii

Toata lumea stie ca fructele si legumele ne mentin sanatosi. Dar ce stiti despre partile pe care va grabiti sa le aruncati? Uneori acele parti pe care nu le consumam au cele mai multe beneficii pentru sanatate. Iata cateva resturi care stimuleaza sanatatea si, cel mai important, aflati cum le puteti include in dieta zilnica:

1. Cojile de pepene verde pentru sanatatea inimii
Cojile de pepene verde ofera o doza mare de citrulina - un aminoacid - care ajuta la dilatarea vaselor de sange, imbunatatind circulatia sangelui. Cel mai simplu mod de a profita de beneficiile oferite sanatatii de coaja pepene verde este de a amesteca la blender o bucata intreaga de pepene verde cu lime. 

2. Cojile de ceapa previn accidentul vascular cerebral
Coaja de ceapa are mai multi antioxidanti decat leguma in sine. Este, de asemenea, bogata in quercetina care poate reduce tensiunea arteriala si previne formarea placii de aterom - cauza accidentului vascular cerebral. Fierbeti la foc mic cojile de ceapa si aruncati-le inainte de servire.

3. Cojile de kiwi, efect antiinflamator
Cercetatorii afirma ca aceste fructe nu ar mai trebui descojite, deoarece cojile sunt bogate in antioxidanti. Se crede chiar ca au proprietati anticancerigene, antiinflamatoare si antialergice. Studiile au aratat ca aceasta coaja de kiwi, desi foarte subtire, poate sa contina de trei ori mai multi antioxidanti decat aromata pulpa a fructului. De asemenea, ajuta inclusiv in lupta cu stafilococii si bacteria E-coli. Cea mai buna varianta prin care puteti consuma coaja de kiwi fara sa va chinuiti este sa introduceti fructul intreg intr-un blender.

4. Cojile de banana pentru prevenirea cataractei
Cercetatorii din Taiwan sustin ca extractul de coaja de banana este unul dintre cei mai buni luptatori cu depresia. Motivul? Cantitatea mare de serotinina, hormonul fericirii, cum mai este ea numita. Aceeasi coaja se dovedeste excelenta pentru ochi, deoarece abunda in luteina, o substanta care protejeaza ochii de actiunea nociva a ultravioletelor si de imbolnavirea de cataracta.

Pentru a beneficia de calitatile cojilor de banana, fierbeti coaja de la doua banana - pe care le spalati in prealabil, timp de zece minute. Lichidul rezultat se bea cu inghitituri mici.

5. Cojile ce citrice, sursa de fibre si antioxidanti
Toate citricele sunt curatate de coaja inainte de a fi mancate sau de a fi introduse in storcatorul de fructe. Un studiu realizat de cercetatorii din SUA arata ca in invelisul citricelor, mai ales al mandarinelor si al portocalelor, se gaseste o mare cantitate de flavonoide. Acestea au capacitatea de a reduce nivelul colesterolului rau, neintervenind insa asupra celui bun.

Acelasi studiu mai arata ca in coaja se gasesc antioxidanti, care sunt de peste 20 de ori mai puternici decat cei ce se regasesc in pulpa. De asemenea, partea alba a cojii contine multa pectina. Aceasta este o hidrocarbura naturala cu o molecula mare, care asigura o protectie contra nivelului crescut al colesterolului sangvin si a efectelor sale negative asupra organismului.

Folositi coaja fie dand-o pe razatoare si adaugand-o la diverse preparate sau chiar in ceai, fie „decupand" efectiv partea alba. Atentie, insa! Inainte de folosire asigurati-va ca fructele nu au fost stropite cu chimicale.

6. Cojile de usturoi intarzie imbatranirea
Un studiu japonez arata ca in coaja usturoiului se gasesc nu mai putin de sase compusi antioxidanti. Acestia lupta cu procesul de imbatranire si protejeaza miocardul. Daca va vine greu sa mancati usturoiul cu tot cu coaja in stare cruda, incercati doua variante. Fie il preparati la gratar, dupa ce l-ati uns cu putin ulei de masline, fie la aburi.

7. Cojile de dovleac mentin creierul tanar
Zincul si betacarotenul sunt doar doua dintre substantele benefice organismului si care se regasesc in coaja de dovleac. Puteti sa va protejati organismul de cancer si de boli de inima daca taiati feliile cu cat mai multa pulpa de pe coaja.

8. Cojile de cartofi, rezervor de vitamine si minerale
Cojile de cartofi se numara printre cele mai frecvente resturi alimentare. Doar ca prin renuntarea la acestea nu faceti altceva decat sa aruncati „medicamente naturale". Coaja de cartofi este plina de nutrienti, continand, printre altele, fibre solubile, potasiu, fier, fosfor, zinc si chiar vitamina C. Cea mai buna metoda prin care puteti consuma coaja de cartofi este sa fierbeti leguma necuratata si apoi sa o pasati. Piureul cu coaja este indicat sa fie mancat mai ales de persoanele care se lupta cu raceala, datorita continutului mare de vitamina C.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

citrulina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1589 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018965 (s)