News Flash:

Greselile pe care le faci in bucatarie iti pot afecta silueta

7 Martie 2013
1110 Vizualizari | 0 Comentarii

Cei mai multi dintre noi ne umplem farfuriile, indiferent de dimensiunea lor, si apoi nu ne lasam pana nu terminam tot, explica Lisa Young, expert in nutritie. Insa adevarul e ca din anii '70, farfuriile au crescut cu 25%, castigand circa 30 de centimetri in diametru. Poti face urmatorul experiment: mananca de pe o farfurie cu doar 5 centimetri mai mica in diametru si vei vedea ca numarul caloriilor la o masa va fi cu 22% mai mic. Acest lucru se traduce prin aproape 1 kilogram pierdut in fiecare luna, fara vreun efort.

Solutia este sa-ti regandesti vesela si sa optezi pentru farfuriile care nu au mai mult de 25 de centimetri in diametru. Nu cobori insa sub aceasta dimensiune pentru ca risti sa-ti reumpli farfuria ulterior.

Prea multi wati in bucatarie pot ridica nivelul stresului, stimulandu-ti apetitul si determinandu-te sa mananci mai repede decat in mod normal. Pe de alta parte, insa, nici o lumina prea slaba nu e benefica, avand acelasi efect, pentru ca in intuneric si retinerile dispar.

Solutia este ca, desi ai mai multe lumini in bucatarie, becurile sa nu depaseasca impreuna 240 de wati atunci cand mananci, echivalentul a 4 becuri de 60 de wati. In cazul becurilor fluorescente, totalul nu trebuie sa depaseasca 75 - 100 de wati.

Bucatariile pot deveni adesea ca niste campuri de lupta. Un spatiu deloc organizat, incarcat, va face sa fie mai la indemana alternativa de a comanda pizza si a te afunda in fursecurile cumparate decat a gati.

In plus, dezordinea, proasta organizare sau chiar mizeria pot face ca nivelul stresului sa creasca, ridicand nivelul cortizolului, care inteteste senzatia de foame.

Solutia Pastreaza, deci, cat mai mult spatiu pe bufet, masa etc., gasind un loc bine stabilit pentru corespondenta sau ziare, de exemplu. Tine, de asemenea, cateva instrumente de gatit la indemana. Ai grija sa ai in bucatarie un spatiu rezervat doar pentru a lua masa.

Cand separi aceasta activitate de altele ai mai multe sanse sa te concentrezi asupra mancarii si sa constientizezi ce si cat mananci. Studiile arata ca atunci cand sunt distrasi, oamenii mananca cu 15% mai mult.

Oamenii consuma o cantitate mai mare de bauturi atunci cand folosesc pahare fara picior, joase si largi decat atunci cand acestea sunt subtiri si inalte. Si asta pentru ca tindem sa ne concentram pe inaltimea paharului atunci cand turnam bautura.

Americanii isi iau din bauturi circa 350 de calorii pe zi. Insa doar 50 de ml de bautura, in fiecare zi, inseamna 1,5 kilograme pe an.

Solutia Foloseste pahare subtiri si inalte pentru suc sau alte lichide, iar pe cele joase si largi pentru apa.

Cand vine vorba de a slabi, studiile arata ca ceea ce bei conteaza mai mult decat ceea ce mananci. Poti pierde jumatate de kilogram in 6 luni doar renuntand la o bautura indulcita pe care o serveai zilnic.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

umplem farfuriile retinerile dispar becurilor fluorescente
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2033 (s) | 23 queries | Mysql time :0.061482 (s)