News Flash:

Greseli de evitat cand iei vitamine

18 Martie 2019
344 Vizualizari | 0 Comentarii

Poate crezi ca este suficient sa iei la intamplare cat mai multe vitamine, dar conteaza foarte mult ce pastile alegi si cum le iei. Nu este bine sa exagerezi, dar nici sa uiti complet de nutrientii de care corpul tau are nevoie. Iata ce greseli trebuie sa eviti cand iei zilnic vitamine:
 
1. Iei o varianta de multivitamine. Cu exceptia cazului in care medicul tau ti-a recomandat un asemenea supliment, nu ai motive sa-l iei. „In general pastilele cu multivitamine nu sunt foarte utile. Nu reduc riscul de imbolnavire sau de deces si se elimina rapid prin intermediul urinei”, spune dr. Les Emhof, din Florida.
 
2. Le combini la intamplare. Fiecare organism este diferit, iar nevoile de nutrienti vor varia. Nu are sens sa incerci marci de suplimente recomandate de rude sau prieteni pentru ca nu vor corespunde neaparat nevoilor tale individuale. Deficientele de vitamine ar trebui confirmate cu ajutorul analizelor, in special pentru vitaminele D si B12. Pentru celelalte vitamine este posibil ca medicul sa-ti sugereze suplimente in functie de istoricul tau de imbolnaviri.
 
3. Locuiesti intr-un loc cu o clima calda, asa ca nu iei suplimente cu vitamina D. „Chiar si in Florida 90% dintre adulti au lipsa de vitamina D. Cantitatea exacta care trebuie suplimentata se va determina in functie de analizele efectuate, dar in general este nevoie sa iei suplimente de acest tip”, spune dr. Emhof.
 
4. Presupui automat ca ai nevoie de suplimente de calciu. Acest mineral, combinat cu vitamina D, este esential pentru a preveni fragilizarea oaselor, dar daca iei prea mult calciu pot aparea efecte secundare. Suplimentarea pe baza de calciu este asociata cu un risc de ateroscleroza cu 22% mai ridicat, precum si cu un numar mare de cazuri de calculi renali. Este mult mai bine sa obtii calciul prin intermediul dietei zilnice, consumand lapte, iaurt, branza maturata, spanac, nuci si migdale.
 
5. Iei o doza prea mare. Chiar daca un anumit supliment este benefic sa stii ca excesele nu iti fac bine deloc. Daca iei doze prea mari din vitaminele A si E vei avea un risc crescut de cancer si deces.
 
6. Nu iei in calcul si restul medicamentelor pe care le iei. Este foarte important sa te asiguri ca toate suplimentele pe care le iei sunt compatibile cu medicamentele care ti s-au prescris. Nu presupune ca suplimentele „naturale” sunt inofensive pentru ca pot interactiona in mod negativ cu substantele din medicamente, punandu-ti viata in pericol. In cadrul studiilor realizate s-a constatat ca unul din 6 adulti ia o combinatie de suplimente si medicamente cu potential periculos pentru organism. Discuta deschis cu medicul tau si fa-i o lista cu toate suplimentele pe care le iei pentru a evita efectele nedorite.
 
7. Iei fier prea des. Suplimentarea cu fier este utila pentru a preveni anemia, dar nu este atat de simplu sa iei doza potrivita. De asemenea, starea de greata apare foarte des cand se ia acest supliment, motiv pentru care majoritatea pacientilor nu-l pot lua pe termen lung. Potrivit specialistilor, este mai util sa creezi un interval mai mare intre doze pentru a asigura o absorbtie eficienta a fierului.
 
8. Iei un supliment cu turmeric. Precis ai auzit de efectul antiinflamator al turmericului. Este un ingredient intens mediatizat, iar curcumina continuta de acest condiment poate oferi protectie impotriva dementei. Problema este ca turmericul trebuie consumat cu alte alimente pentru a fi absorbit de organism. Nu lua un supliment intre mese pentru ca nu vei obtine beneficiile despre care ai citit. Este mult mai simplu sa folosesti direct condimentul, in locul pastilelor, pentru a prepara retete delicioase care iti fortifica organismul. sursa: eva.ro
F.K.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

suplimente alimentare lipsa vitamine nutritie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1771 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022075 (s)