News Flash:

Greseala de la micul dejun care te ingrasa

22 Februarie 2017
2492 Vizualizari | 0 Comentarii
Teoria care a marcat lumea nutritiei pana acum ceva vreme ne incuraja sa consumam carbohidrati cat mai devreme, dimineata, pentru ca acestia sa nu fie transformati in depozitele de grasime care ne bantuie cosmarurile. Iata ca noi cercetari vin sa contrazica aceasta realitate, afirmand ca inceputul zilei este cel mai prost moment pentru a da iama in carbohidrati: adio, fructe, croissante sau baghete apetisante la prima ora!
De la ce baza pleaca aceste noi teorii? Se pare ca nivelul de cortizol si de grelina atinge cote maxime in organism la primele ore ale diminetii. Aceasta enumerare nu iti spune nimic?
Sa le luam pe rand: cortizolul sau hormonul stresului este accelerat in situatiile in care te enervezi, dar nu are doar o conotatie negativa. El controleaza si nivelul de proteine, grasimi si carbohidrati si elibereaza acizi grasi si zaharuri in sange, care vor alimenta organismul cu energia necesara, fara a propulsa acul cantarului la valori nedorite. Atunci cand nu este multiplicat artificial de alimentatia deficitara, ci este produs in mod natural, dimineata, cortizolul ne ajuta sa ardem grasimile.
Mai departe, zorii zilei sunt si momentul preferat al grelinei, hormonul foamei. Acesta incepe sa fie secretat in timpul noptii si isi atinge nivelul maxim dimineata. Grelina te trezeste, iti ofera energie si iti aminteste ca trebuie sa mananci, dar contribuie si la sinteza hormonului de crestere, esential in metabolism. impreuna, acestea incurajeaza arderea grasimilor. Numai vesti bune!
in momentul in care ne alimentam organismul cu carbohidrati, toata aceasta ecuatie este „distrusa”. Carbohidratii sunt utilizati primii pe post de energie, denaturand astfel arderea grasimilor.
Mai departe, fara indoiala iti este familiara senzatia de dependenta provocata de carbohidrati. Din cauza ei nu ne putem abtine de la dulce si nici nu ne lasa inima sa abandonam o punga de chipsuri altfel decat goala. Care este explicatia? Carbohidratii determina cresterea nivelului de glucoza din sange. Aici intervine insulina, care transporta „dulcele” in celule. Cu cat nivelul de carbohidrati ingerat este mai mare, cu atat productia de insulina creste, ceea ce va duce la instalarea senzatiei de foame, la numai 2-3 ore dupa ce ai mancat: insa nu orice fel de foame, ci o pofta nebuna de carbohidrati. Apetitul creste, iar acest cerc periculos devine tot mai mare si mai coplesitor!
sursa: divahair.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

lumea nutritiei carbohidrati grasime
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1610 (s) | 23 queries | Mysql time :0.019467 (s)