News Flash:

Grasimi vindecatoare versus grasimi nocive

3 Februarie 2012
4970 Vizualizari | 0 Comentarii

Grasimile alimentare sunt consumate aproape la fiecare masa, in fiecare zi, astfel ca este important ca fiecare sa cunoasca efectele grasimilor, tipurile acestora precum si alimentele in care se gasesc. Grasimile bune sunt cele mononesaturate si polinesaturate. Cele mai bune sunt considerate cele mononesaturate.

Grasimile rele sunt cele saturate. Acestea cresc colesterolul rau in sange, produc ingrosarea arterelor si ateroscleroza, predispun la infarct, disfunctii de organe prin hipoxie, accident vascular cerebral, patologii osoase, obezitate, diabet zaharat, afectarea vederii, afectiuni endocrine etc. 

Iata care sunt sursele de grasimile vindecatoare si care sunt cele de grasimi nocive:

Grasimi bune

1. Canepa 
Semintele de canepa sunt deosebit de benefice pentru sanatate, contin un numar mare de proteine si aminoacizi si totodata sunt bogate in grasimi vegetale de buna calitate. Semintele de canepa se gasesc la plafar sau in raioanele supermarketelor de profil. Puteti consuma semintele de canepa in diverse preparate sau ca atare in salate.

2. Seminte de in 
Semnintele de in contin subtsante detoxifiante, grasimi bune, putine fibre, vitamine, minerale. Semintele de in au un puternic efect detoxifiant asupra colonului. Puteti consuma semintele de in in salate, insa atentie, au un efect usor laxativ. Daca suferiti de constipatie, puteti consuma o perioada mai lunga seminte de in in salate zilnice. Aportul de legume crude ajuta de asemenea in combaterea constipatiei. 

3. Soia 
Despre soia s-au scris si studiat foarte multe idei. Concluziile sunt ca soia este foarte sanatoasa, cu conditia sa fie bio. Puteti consuma soia cu orice ocazie, insa alegeti cu grija produsele pentru ca nu fi procesate sau obtinute din soia modificata genetic. 

4. Nuci 
Nucile contin grasimi de foarte buna calitate, fiind considerate ca facand parte din fructele oleaginoase. Nucile sunt totodata bogate in proteine, vitamine liposolubile si grasimi de buna calitate. Este important sa consumati miezul de nuca in stare cruda, nu preparati termic nucile (nuci coapte de exemplu sau pe prajituri, chec, cozonac) pentru ca de fapt preparati termic unleiurile continute de acestea, asadar nucile coapte devin la fel de "otravitoare" ca uleiul prajit. 

5. Seminte de floarea soarelui 
Fructele oleaginoase trebuie consumate crude, nepreparate termic. Semintele de floarea-soarelui sunt foarte bogate in grasimi vegetale de foarte buna calitate, in vitamine si fibre. O lingura de mieji de floarea-soarelui pe zi poate suplini multe carente. Pentru ca sunt foarte gustoase, semintele de floarea soarelui pot fi consumate si ca atare, dar si in salate de fructe sau legume ori in sucuri preparate la blender. Nu consumati seminte coapte

6. Seminte de dovleac 
Se spune ca semintele de dovleac sunt si mai sanatoase decat semintele de floarea-soarelui. Desi nu sunt la fel de uleioase, totusi au un continut mai ridicat in vitamine. Semintele de dovleac contin de asemenea grasimi care vindeca. Mentinem insa regula: nu trebuie preparate termic ci consumate ca atare. 

7. Migdale 
Migdalele, tot fructe oleaginoase, au un continut bogat in vitamina A, vitamina E, acizi grasi omega 3 si omega 6, grasimi bune care protejeaza organismul si imbunatatesc functiile sistemului nervos. 

8. Carne de peste 
Carnea de peste este considerata ca fiind una dintre cele mai bune produse de origine animala. Carnea de peste contine minerale, vitamine si grasimi bune intr-o formula atat de buna, incat se considera ca nu poti consuma atat peste cat sa iti faca rau. 

9. Alune crude 
Putem afirma ca toate fructele oleaginoase au un continut ridicat in grasimi bune. Alunele si arahidele sunt foarte sanatoase, cu conditia sa nu le preparati termic. 

10. Carne de pui 
Carnea de pui este de asemenea benefica sanatatii, cu conditia ca pasarile sa fie crescute natural si nu cu o serie de substante care le accelereaza dezvoltarea. 

11. Uleiuri vegetale extravirgine 
Grasimile vegetale nu ar trebui preparate termic. Tocmai din acest motiv uleiurile extravirgine, care sunt obtinute prin presare la rece, sunt cele mai apreciate. Uleiurile virgine sunt presate la cald, la o temperatura nu foarte mare, iar cele rafinate sunt suficient de procesate incat sa isi piarda proprietatile. De asemenea, daca folositi ulei extravirgin, nu il incalziti: preparate prajite, preparate cu ulei la cuptor etc. Uleiul de palmier pare sa fie cel indicat pentru preparare termica fiindca are punctul termic suficient de inalt incat la temperaturile de prajire sau coacere nu isi modifica proprietatile. 

Consumat rece, orice ulei estravirgin este sanatos. Atentie insa, daca aceste uleiuri sunt sanatoase, aceasta nu inseamna ca trebuie consumate in exces, ceea ce ar aduce un surplus caloric pentru organism. 

Grasimi care ucid 
1. Untul 
Desi este obtinut din lapte, totusi untul din comert nu are aceeasi calitate cu untul facut in casa dupa metoda traditionala. Astfel ca untul comercializat contine un procent destul de ridicat de grasimi saturate incat este indicat sa il consumati rar, ocazional.

2. Margarina

Margarina obtinuta prin metode vechi presupune hidrogenarea grasimilor, rezultatul fiind un aliment foarte toxic pentru organism. In zilele noastre o serie de margarine sunt facute integral din uleiuri vegetale, dar atentie, aceste uleiuri vegetale ar trebui sa fie extravirgine. Consultati eticheta si verificati continutul de grasimi saturate, daca este mare (sau nespecificat), evitati produsul. 

3. Carne de vita 
Riscurile consumului de carne de vita sunt discutate, insa din punct de vedere medical se pare ca in general carnea rosie este incriminata pentru inducerea unor probleme ale tubului digestiv, precum si posibile efecte cancerigene. Chiar daca este carne slaba, doar muschi, acesta tot contine grasimi din metabolismul animalului si se pare ca aceste grasimi nu sunt tocmai bune pentru organismul omului. 

4. Carne de porc 
Este deja bine cunoscut faptul ca aceasta carne nu este benefica organismului. De asemenea, chiar si printre fibrele musculare are porcului se gasesc multe celule grase, ca atare nici muschiul de porc nu este destul de slab. Nu neaparat continutul de grasimi al carnii de porc ridica probleme, ci calitatea acestora: carnea de porc contine multe grasimi rele. 

5. Grasimi rafinate 
Toate grasimile rafinate sunt nocive si orice preparat care le contine de asemenea. Astfel putem enumera produse precum: prajiturile si alte preparate de cofetarie, dulciurile si ciocolata (exceptie face ciocolata neagra), preparatele de patiserie, cormuri, chipsuri, snaksuri, preparate fast-food, preparate prajite etc. 

Sursa: Kudika
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

grasimile alimentare grasimile bune grasimile rele grasimi nocive
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1537 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021256 (s)