News Flash:

Grasimi benefice si nocive creierului

10 Octombrie 2011
3306 Vizualizari | 0 Comentarii

Creierul contine aproximativ 60% grasimi, insa nu orice tip de grasimi. Omega 3 este foarte importanta si intra in alcatuirea membranelor neuronilor, fiind esentiala in micile procese de refacere membranara si in mentinerea structurii membranelor. Aceasta structura este esentiala pentru o buna transmitere a mesajelor interneuronale si electrice (in cadrul aceluiasi neuron).

Un studiu olandez numit Zutphen a demonstrat ca cei care consuma peste isi mentin atentia pe un timp mult mai lung decat cei care nu consuma peste. Grasimile saturate au efecte negative majore asupra memoriei si invatarii, in timp ce grasimea mononesaturata este benefica pentru memorie, iar cea polinesaturata poate avea efecte bune sau rele, in functie de tip. Iata care sunt grasimile benefice si care sunt cele nocive creierului:

1. Grasimi benefice creierului

Aici intra grasimile mononesaturate si grasimile omega-3. Acestea le gasim in uleiul de masline extravirgin, uleiul de seminte de in, migdale, nuci, avocado, alune, seminte de dovleac, germeni de grau - toate consumate cat mai natural posibil si nepreparate termic.

2. Grasimi nocive creierului
In aceasta categorie includem:

- grasimile animale saturate: carne, lapte integral, unt, branza.
- uleiuri vegetale hidrogenate: margarina, maioneza, hrana procesata.
- acizi grasi trans: margarina, hrana procesata, alimente de tip fast-food.
- excesul de uleiuri vegetale omega-6 : hrana procesata, uleiuri vegetale ca uleiul de porumb, floarea-soarelui, sofran.

In timp, obisnuinta de a consuma alimente grase, mai ales cele de tip fast food, poate fi extrem de daunatoare - duce la modificari in functionarea, dar si in morfologia celulelor cerebrale. Regimul bogat in grasimi este asociat cu bolile cerebrale degenerative (Parkinson).

Cercetatorii recomanda, la un regim de 2.000 de calorii pe zi, un consum echilibrat de grasimi, astfel: 4,4 g grasime tip omega-6 (din carne, ulei de porumb, de floarea-soarelui sau soia si din majoritatea sosurilor pentru salate) trebuie asociate cu 0,65 g grasimi omega 3 cu lant lung, din peste sau fructe de mare, si cu 2,2 g grasimi omega 3 cu lant scurt, din nuci si verdeturi.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

creierul omega 3
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1580 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021650 (s)