News Flash:

Gatit este mai bogat in nutrienti decat crud. Iata si alte lucruri pe care trebuie sa le stii despre spanac

24 Noiembrie 2017
3533 Vizualizari | 0 Comentarii

Primavara este sezonul ideal pentru a schimba dieta si a consuma cat mai multe legume cu frunze verzi. Una dintre acestea este si spanacul. Este o planta perena de origine persana, care s-a raspandit pe teritoriul Europei in secolul al XII-lea. In foarte scurt timp, a devenit cunoscuta si apreciata pentru proprietatile curative si versatilitatea sa.

Exista mai multe varietati de spanac, dar proprietatile lor sunt similare: un continut ridicat de vitamina A, vitamina C, vitaminele D, E, K, dar si de fier, calciu, mangan si magneziu. Desi este disponibil in magazine tot anul, cel mai indicat este sa il consumam primavara, atunci cand este in sezon, recomanda bbcgoodfood.com.

Cura cu spanac curata organismul, te ajuta sa slabesti, trateaza reumatismul si bolile de inima

Beneficiile consumului de spanac. Spanacul protejeaza sanatatea oculara, regleaza tensiunea arteriala, energizeaza si imbunatateste calitatea sangelui. Este recomandat persoanelor care vor sa slabeasca, intrucat are un aport caloric scazut, o cantitate mare de fibre care regleaza digestia si abunda in antioxidanti. Astfel, 100 de grame de spanac contin 23 de calorii, 3 grame de proteine, 0 grame de lipide, 4 grame de carbohidrati si 2 grame de fibre.

Iata ce ar trebui sa mai stiti despre acest acest aliment minunat:

  • 1. Cea mai buna alegere o constituie spanacul tanar (baby spinach). Cu cat frunzele sunt mai mari, cu atat sunt mai mature, mai tari si mai atoase.
  • 2. Frunzele de spanac depozitate la lumina contin mai multi nutrienti decat cele pastrate in intuneric.
  • 3. Spanacul gatit este mai sanatos decat cel crud. O jumatate de ceasca de spanac preparat termic este de trei ori mai bogat in nutrienti decat o ceasca de spanac crud.


4 motive pentru care spanacul gatit este mai sanatos decat cel crud

  • 4. Ca o exceptie de la regula mentionata anterior, pentru a obtine beneficii maxime putem consuma spanacul consumat sub forma de smoothie sau suc.
  • 5. Spanacul previne afectiunile oculare si ajuta la mentinerea unui sistem osos sanatos. Ceea ce putina lume stie este ca aceasta planta imbunatateste digestia si elimina toxinele din colon.
  • 6. Un alt beneficiu prea putin cunoscut al spanacului este efectul incredibil asupra pielii. Continutul ridicat de vitamine si minerale reprezinta un remediu eficient impotriva pielii uscate. Consumul regulat de spanac proaspat imbunatateste radical aspectul tenului.


Sucul de spanac face minuni pentru sanatate. Iata cate afectiuni trateaza

sursa: jurnalul.ro


spanacul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1647 (s) | 23 queries | Mysql time :0.029912 (s)