News Flash:

Gandurile negative si mirosul de iarba cosita imbunatatesc memoria. Vezi cum poti sa stimula tinerea de minte

7 Ianuarie 2011
4238 Vizualizari | 0 Comentarii
Mirosul de iarba cosita favorizeaza tinerea de minte

Ai observat ca incepi sa uiti din ce in ce mai des cate ceva? Ajungi intr-un loc si nu mai stii pentru ce te-ai dus acolo? Ai inceput sa te folosesti chiar si de unele trucuri, cum ar fi sa iti pui un semn la deget sau sa iti notezi? Daca raspunsul este afirmativ, iata ce poti face pentru a remedia problema


Mirosul de iarba cosita
Dupa ani de cercetari, neurologii de la Universitatea din Queensland, Brisbane, au descoperit ca mirosul de iarba proaspat taiata declanseaza doua sectiuni ale creierului - amigdala (care se ocupa cu emotii) si hipocampul (care se ocupa cu memoria). Ei au observat ca, respirand intr-o zona cu iarba cosita, nivelul de stres scade, iar memoria se imbunatateste. Cele doua fenomene se produc simultan, in conditiile in care stresul cronic este asociat in mod direct cu uitarea.


Guma de mestecat
Cercetarile efectuate de medicii de la Nutrition Research Center, de la Colegiul de Medicina Baylor din Houston, arata ca guma de mestecat poate imbunatati substantial tinerea de minte. Astfel, adolescentilor carora li s-a dat sa mestece guma in timp ce rezolvau probleme de matematica au obtinut punctaje mai mari la teste, in comparatie cu ceilalti care nu au apelat la acest truc. Studiul a durat 14 saptamani.

Teoria ca guma ajuta memoria a mai fost demonstrata si de specialistii de la Universitatea Northumbria din Newscastle, care au aratat ca persoanele care au mestecat guma in timpul testelor de memorie au avut rezultate mai bune. Si cercetatorii japonezi sustin ca mestecatul gumei creste frecventa cardiaca, ceea ce duce la oxigenarea mai buna a creierului.


Mai putine kilograme, memorie mai buna
Potrivit unui studiu german publicat in revista Proceedings a Academiei Nationale de Stiinte, efectuat pe un grup de femei cu varste cuprinse intre 50 si 80 de ani, cu sanatate buna, cele care au redus aportul caloric cu 30 la suta timp de trei luni si-au imbunatatit capacitatea de memorare cu 20 la suta.

Pe de alta parte, oamenii de stiinta de la Universitatea din California, Irvine au descoperit ca un hormon (oleoylethanolamide), eliberat in timpul digestiei de alimente ca uleiul de masline si de avocado, poate declansa formarea amintirilor pe termen lung.


Gandurile negative au efecte pozitive
Un studiu australian, publicat in revista Science, a ajuns la concluzia ca gandirea negativa poate produce un soc sanatos pentru creier. Autorul studiului, Joseph Forgas, profesor de psihologie la Universitatea din New SouthWales, le-a cerut participantilor la studiu sa-si aminteasca intamplari triste si fericite, cu scopul de a le testa emotiile. Cei care si-au amintit lucururi neplacute au facut mai putine greseli în relatarea evenimentelor, Forgas tragand concluzia ca gandirea negativa il face pe subiect sa fie mai atent.


Un pui de somn
Cercetatorii de la Universitatea California au aratat ca persoanele care trag un pui de somn dupa-amiaza au capacitati de invatare mai mari cu pana la 40%. Studiul a fost efectuat pe un grup de 39 de persoane. Medicii neurologi de la Northwestern University au aratat, intr-un studiu publicat in revista Science, ca avem capacitatea de a invata si in timpul somnului.

Cativa voluntari au fost pusi sa memoreze locurile în care erau afisate, pe ecranul unui calculator, 50 de obiecte. Fiecare dintre cele 50 de obiecte a fost insotit si de un sunet specific (la o fotografie cu o pisica, sunetul a fost „miau"). Dupa aceea, participantii au dormit, timp in care cercetatorii le-au pus sunetele corespondente pentru 25 din cele 50 de obiecte. La trezire, subiectii si-au amintit mult mai usor unde erau dispuse cele 25 de obiecte ale caror sunete le-au auzit în timpul somnului.


Magneziul
In urma unui studiu pe soareci, cercetatorii de la Centrul pentru Invatare si Memorie de la Universitatea Tsinghua din Beijing au descoperit ca nivelurile crescute de magneziu conduc la imbunatatirea proceselor de invatare si memorare la rozatoare, indiferent de varsta acestora.

Vitamina B12 imbunatateste memoria 

Medicii romani destrama mitul lecitinei 

Migrenele repetate afecteaza memoria 


gan
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1555 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019044 (s)