News Flash:

Fructe cu un continut mic de zahar dar bogate in fibre

2 Noiembrie 2011
3931 Vizualizari | 0 Comentarii

Fructele bogate in fibre ar trebui sa reprezinte o parte importanta dintr-o dieta sanatoasa. Multe dintre ele, insa, au si un dezavantaj, continand destul de mult zahar. Corpul uman nu distinge intre zaharul natural din fructe si celalalt, procesandu-l la fel si ajungandu-se la kilogramele in plus.

Este foarte bine sa consumi fructe, dar si mai bine este sa le alegi pe cele care au cele mai multe fibre. Fibrele sunt de doua feluri: solubile si insolubile. Primele dintre ele se transforma intr-un gel dupa ce se dizolva, pe cand cele din urma ajuta sistemul digestiv sa functioneze mai bine, facand ca alimentele consumate sa aiba o traiectorie mai usoara in organism.

Importanta fibrelor: ele pastreaza sanatatea intestinelor, scad colesterolul si ajuta la echilibrarea nivelului de zahar din organism. Astfel, ele te vor ajuta sa scazi in greutate. Pentru femei este bine sa consume 25 de grame pe zi, in timp ce barbatii ar avea nevoie de 38 de grame. Iata cateva fructe cu un continut mic de zahar, dar bogate in fibre:

1. Merisorul
Are multi antioxidanti si face bine vezicii, avand 4,2 grame de fibre si 4.0 grame de zahar la 100 de grame.

2. Murele
Au 8,7 grame de fibre si 8 grame de zahar la 100 de grame.

3. Capsunile
100 de grame contin 2,2 grame de fibre si 5,1 de zahar. 

4. Fructul pasiunii (maracuja)
O portie de 100 de grame de fructul pasiunii are 3,3 grame de fibre si 5,8 grame de zahar.

5. Lamaile
Pe langa cantitatea mare de vitamina C, in 100 de grame de lamaie se gasesc 1,8 grame de fibre si 3 grame de zahar.  

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

maracuja
merisorul murele capsunile fructul pasiunii lamaile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1540 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013976 (s)