News Flash:

Fructe cu continut redus de zahar, recomandate diabeticilor si celor care vor sa slabeasca

5 Iulie 2015
1589 Vizualizari | 0 Comentarii
Asociatia Americana a Inimii recomanda sa nu depasim 26 de grame de zahar pe zi, in cazul femeilor, si 36 de grame in cazul barbatilor. De asemenea, pentru o stare buna de sanatate este indicat consumul a cel putin doua portii de fructe pe zi, insa totul depinde de ce fructe alegem, avertizeaza specialistii. De exemplu, daca mancam doua banane pe zi deja ne-am facut plinul cu cantitatea zilnica maxima recomandata de zahar. 

7 kilograme jos in 7 zile: Meniul care te ajuta sa slabesti doar cu fructe si legume 
Iar zaharul in exces, chiar si cel din fructe, sub forma de fructoza, nu duce la nimic bun, ba din contra: apar cariile dentare, ne ingrasam, creste nivelul trigliceridelor (care favorizeaza formarea colesterolului „rau“ si aparitia bolilor de inima), grasimea se depune in special in zona abdominala, metabolismul este incetinit iar secretia de insulina este franata de pancreas, aparand astfel riscul de diabet sau de complicatii ale acestei afectiuni, noteaza adevarul.ro. Pentru a preveni aceste probleme, aruncati o privire pe lista fructelor cu cel mai redus continut de zahar.
Fructe de padure si cirese 
Zmeura, afinele, murele si coacazele sunt fructe excelente atat din punct de vedere al substantelor nutritive continute, cat si din perspectiva aportului caloric si al indicelui glicemic redus, care le recomanda spre consum persoanelor cu diabet si celor care sunt la regim de slabire. Aceste fructe de padure contin o cantitate mare de vitamina C si antioxidanti pretiosi, fibre, vitamina K, acid folic, acizi grasi Omega 3 si Omega 6. Ciresele au un indice glicemic redus, cu toate ca au gust dulce, sutn surse bogate de vitamina A si C, plus ca au foarte putine calorii, deci sunt excelente la dieta. Desigur, in cantitati de bun simt.

Proteinele pot fi luate si din fructe. Descopera cele mai bune surse 
Piersici si mere
Ce poate fi mai gustos decat o piersica parfumata, zemoasa si dulce ca nectarul? Aceste fructe sunt incarcate de numeroase vitamine, dar au foarte putin zahar, deci nu va faceti griji ca v-ar putea face rau, mai ales daca suferiti de diabet. Pe de alta parte, merele sunt surse grozave de fibre solubile,deci tin de foame, magneziu, vitamina A si C, grozave petnru sistemul imunitar si pentru o vedere impecabila.
Kiwi si capsuni
Kiwi este un fruct exotic cu un gust de care cu usurinta ati putea deveni dependenti. Este un fruct dulce-acrisor care ofera organismului un cocteil de vitamine benefice si, surpriza sau nu, o cantitate mult mai mare de potasiu decat bananele. Iar potasiul este un nutrient ale carui proprietati sunt indispensabile petnru mentinerea sanatatii inimii. Despre capsuni ce altceva mai poate fi de spus in afara de faptul ca sunt numite si cele mai bune prietene ale siluetei...Capsunile au un gust divin, contin multi nutrienti, vitamine, flavonoide si antioxidanti, despre care cu siguranta stiti sau ati mai auzit ca fac foarte bine starii de sanatate dar si frumusetii.

Sucurile de fructe sunt foarte sanatoase pentru copii. Atentie! Excesul le poate dauna  
Citrice, pere, prune 
Portocale, grepfrutul, lime, clementinele, mandarinele, lamaile si pomelo fac parte din categoria citricelor permise in dieta bolnavilor de diabet si a celor care vor sa reduca aportul de zahar din dieta. Aceste fructe acide sunt adevarate arme ale naturii contra multor probleme de sanatate, unele studii demonstrandu-le beneficiile fara echivoc. Multimea de antioxidanti si de vitamine, care se gaseste incluisiv in pielita alba pe care multi dintre noi o ocolim, ne intareste organismul si ne ajuta sa tinem la distanta problemele cu greutatea si afectiunile gastrointestinale.
Ce-i drept, persoanele care suferam de gastrita nu prea se pot bucura de aceste fructe pentru ca le-ar putea intautati afectiunea. Prunele si perele se inscriu si ele pe lista fructelor cu continut redus de zahar. Încercati sa evitati consumul de fructe uscate, oricare ar fi acestea, pentru ca sutn mai concentrate, deci au mai mult zahar. De asemenea, consumati fructele proaspete, nu sub forma de sucuri, pentru ca doar asa beneficiati de pulpa fructului, bogata in fibre esentiale pentru digestie. Apoi, intr-un pahar cu suc natural de fructe de 250 de mililitri intra cel putin 3-4 fructe, care categoric depasesc necesarul de dulce pe ziua respectiva. 

Cate fructe si legume trebuie sa consumam zilnic 
Fructe cu continut mediu de zahar, care trebuie consumate cu precautie, sunt: avocado (desi pare greu de crezut, avocado chiar e considerat fruct si are scorul indicelui glicemic de 40), papaya, visinele, nectarinele, pepenele galben, carambola, caisele, ananasul, mango, smochinele.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

zahar sanatate fructe exces fructoza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1779 (s) | 34 queries | Mysql time :0.048377 (s)