Francezii au dezvoltat o molecula care ataca celulele canceroase

27 Mai 2016
celulele canceroase
Cercetatorii francezi de la Inserm Institutul francez pentru sanatate medicala - au descoperit o noua familie de molecule "thiazol benzeno-sulfonamidele (TZB)" care prezinta proprietati anticancerigene considerate 'interesante'.
Dupa numeroase incercari cercetatorii "au modificat structura initiala a TZD pentru a obtine un compus lider pe care l-au numit HA15. HA15 contribuie la moartea celulelor melanomului prin „apoptoza“ (moarte celulara fiziologica, programata genetic) si „autofagie“ (proces catabolic care duce la degradarea autofagosomic-lizozomal a continuturilor citoplasmatice in masa, agregate anormale de proteine si organite in exces sau deteriorate), noteaza adevarul.ro. Expertii au constatat ca la soarecii de laborator aceasta molecula este foarte eficienta pentru diminuarea volumului tumoral, aparent fara toxicitate pentru animal.
La oameni, in colaborare cu serviciul de dermatologie din Nisa, cercetatorii au demonstrat ca moleculele sunt active asupra celulelor melanoamelor prelevate din biopsiile unor pacienti sensibili, sau rezistenti la unele terapii", precizeaza Inserm. HA15 s-a dovedit eficienta si asupra celulelor provenite de la alte tumori precum cancerul la san, colon, prostata si pancreas, sau in cazul leucemiilor cronice. Echipa de cercetatori a fost condusa de Stéphane Rocchi, iar rezultatele cercetarii lor au fost publicate de revista americana „Cancer Cell“. Melanomul este o forma agresiva de cancer de piele, care afecteaza melanocitele responsabile cu colorarea pielii.

inserm proprietati anticancerigene