News Flash:

Fitness improvizat, fara aparate, doar cu mobila din casa

3 Iunie 2013
1575 Vizualizari | 0 Comentarii
Nu oricine are o camera libera pentru gimnastica, nu oricine isi poate permite achizitionarea de aparatura tip fitness. Dar exercitiile fizice sunt bune, ele mentin supletea domnisoarelor, tineretea doamnelor si aspectul inca sanatos al bunicelor.
Pentru cine n-are conditii, solutia este sa le improvizeze. De altfel, primele exercitii de gimnastica aerobica au aparut improvizat, in 1968, cand locotenent-colonelul american K.H.Cooper a publicat cartea sa, intitulata Aerobic. Nu prea exista aparatura, dar cultul gimnasticii aerobice a devenit rapid o moda in SUA.
Sala de fitness a ajuns in Europa la sfarsitul anilor '70, fiind promovata rapid cu ajutorul televiziunii si a unui program cu impact neasteptat: Tonic Gym. Pe parcurs, ideea a cunoscut un inalt grad de comercializare, datorita aparaturii specifice, inventata ad hoc.
Totusi, specialistii au fost totdeauna de acord ca exercitiile facute doar folosind mobilierul din casa pot da rezultate multumitoare, chiar daca este mai putin placut sa te invarti in jurul unui scaun, decat sa pedalezi pe bicicleta de salon. 
Solutiile improvizate sunt multe, iar portalul Big Picture ilustreaza in imagini sugestive cateva din acestea. Merita incercate, in lipsa unei adevarate sali fitness.
Este de retinut totodata ca efectele gimnasticii aerobice vor da mai multa satisfactie, daca exercitiile se vor desfasura pe un fond muzical placut. 
Grebla. Pare o joaca, dar exercitiul te mentine sprintena, chiar si dupa trecerea anilor. Totul este sa ridici si sa cobori de 15-20 ori picioarele, tinand pe glesne un obiect in echilibru, de exemplu o grebla. Cu timpul, se mai poate adauga o greutate aditionala, marind eficienta exercitiului.
Vasul. Un vas cu toarta, petrecut peste unul din picioare, este ridicat si coborat de 15-20 ori. Se repeta cu celalalt picior. Daca piciorul permite o greutate mai mare, in vas se poate turna apa sau se pot pune 2-3 cartofi. Pe parcurs, se mai adauga "greutati suplinetare", atat cat suporti.
Exercitii de coloana. Capul se apleaca peste piciorul ridicat pe un scaun inalt. Se repeta cu celalalt picior. Atentie: exercitiul solicita coloana, care trebuie sa fie sanatoasa. Nu strica un aviz medical prelabil, mai ales daca nu mai esti chiar tinerica.
Scaunul. Se repeta cu un picior de 10 ori, apoi pe altul, apoi alternativ tot de cate 10 ori.
Bastonasul. Peste bastonasul asezat in pozitie orizontala intre glesna si genunchi, se petrece calcaiul unuia din picioare de 15-20 ori. Se repeta cu cealalt picior. Atentie, nu forta, pentru a nu pierde echilibrul.
Toti muschii. Un exercitiu care antreneaza muschii din intregul corp. Dupa ce ai luat pozitie, te mentii 15-20 secunde (cat suporti). Se repeta de trei ori.
Cosul. In locul cosului, se poate lua orice obiect casnic de 1-2 kg. se basculeaza cu o mana, iar apoi miscarile se repta cu cealata.
Carpeta. O mana parcurge covorul ca si cum l-ar aspira, cealalta o contrabalanseaza. Se fac 15-20 miscari si se repete cu cea de a doua mana. (sursa: ziare.com)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

fitness-2
gimnastica fitness grebla vasul scaunul bastonasul cosul carpeta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1475 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014774 (s)