News Flash:

Filmele sentimentale influenteaza opiniile politice ale oamenilor

1 Ianuarie 2014
933 Vizualizari | 0 Comentarii
Vizionarea filmelor sentimentale are o influenta mai mare asupra opiniilor politice ale unei persoane decat stirile si campaniile electorale, au constatat cercetatorii americani, conform gandul.info, care citeaza independent.co.uk.
O echipa de cercetatori in stiinte politice de la Universitatea din Notre Dame, Indiana, a efectuat un experiment asupra unui grup de persoane. Acestea au vizionat o serie de filme hollywoodiene cu un mesaj liberal subiacent.
S-a constatat faptul ca spectatorii care "nu erau pregatiti" sa aiba o atitudine critica fata de filmele vizionate au fost mai predispusi la "o schimbare de stanga" in atitudini decat ceilalti.
Cercetatorii, care si-au propus sa exploreze puterea mesajelor politice din filmele cu succes la public, au descoperit ca "acestea au capacitatea de a schimba atitudini, mai ales in chestiuni care nu au fost acoperite de presa".
In jur de 300 de studenti ai Universitatii din Notre Dame - jumatate dintre acestia considerandu-se conservatori - au fost chestionati in legatura cu preferintele lor politice, au vizionat un film, apoi au fost intrebati din nou care sunt simpatiile lor politice.
Unii au fost rugati sa vizioneze un film de "control", considerat fara niciun fel de tendinte politice, in timp ce altii au vizionat "Mai bine nu se poate/ As Good as It Gets", cu Jack Nicholson in distributie, si "Omul care aduce ploaia/ The Rainmaker", cu Matt Damon in rolul principal.
Todd Adkins, coordonatorul studiului, a afirmat ca in cazul celor care au vizionat filme cu mesaje liberale - fie subtile, fie mai directe - a fost remarcata o probabilitate mai mare de a adopta simpatii de stanga, indiferent de convingerile lor politice de pana atunci.
"Spectatorii au asteptarea de a se simti bine si nu sunt pregatiti sa intalneasca si sa evalueze mesajele politice, asa cum se intampla in timpul campaniilor electorale si a stirilor", a declarat Todd Adkins, in studiul publicat in editia din decembrie a revistei Social Science Quarterly.
Pe langa punerea in lumina a influentei politice potentiale a filmelor cu succes la public, studiul arata ca "o asemenea influenta persista in timp si nu este moderata de partizanat, ideologie sau cunostinte politice", a precizat Todd Adkins.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

campaniile electorale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1436 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014232 (s)