News Flash:

Fiecare kilogram in plus iti ia 4 luni din viata. Vezi cum poti sa-ti pastrezi cat mai mult sanatatea

3 August 2011
1897 Vizualizari | 0 Comentarii

Potrivit unor cercetatori, durata de viata a fiecarui individ este programata genetic, iar omul poate prelucra un numar fix de calorii de-a lungul vietii. Cu cat ne consumam mai repede caloriile, cu atat murim mai repede. Cercetatorii sustin ca putem incetini procesul de imbatranire adoptand obiceiuri sanatoase de viata.

"Daca un individ este programat sa traiasca 120 de ani, daca nu se imbolnaveste sau nu moare din cauza unor accidente, chiar atat va trai. Cu alte cuvinte, putem prelucra un numar fix de calorii in timpul vietii. Insa oamenii mor, de regula, mult mai repede din cauza hranei nesanatoase, fumatului, consumului excesiv de alcool, poluarii si a tot ceea ce inseamna stil de viata nesanatos", afirma prof.dr. Gheorghe Mencinicopschi, in cartea sa "Si noi ce mai mancam ca sa slabim?".

Potrivit Evenimentul Zileii, nutritionistul Eduard Adamescu nu crede in teoria numarului fix de calorii, dar este convins ca alimentele bogate in calorii ingrasa, iar studiile au aratat ca fiecare kilogram in plus scurteaza cu patru luni speranta de viata. O alta teorie anti-imbatranire vorbeste despre proprietatile alimentelor antioxidante (ceaiul verde, vinul rosu), insa, pana acum, niciun studiu nu a demonstrat negru pe alb acest lucru.

Sfatul nutritionistilor: "consumati calorii putine, dar de calitate"
Potrivit profesorului Mencinicopschi, cheia tineretii sta in cumpatare si in consumul de calorii de calitate. Cu cat consumam mai multe calorii, cu atat "ne mancam zilele" mai repede. Ratia calorica pentru varstnici este de 1400 de calorii sau 25 de calorii pe kilogram. Alimentele de tip fast-food, prajiturile cu multe creme, sosurile grase si prajelile contin calorii de proasta calitate si sunt de evitat.

"Supraconsumul caloric, mai ales de calorii de slaba calitate, creste enorm productia de radicali liberi, care sunt extrem de nocivi, distrugand enzimele metabolice, hormonii, materialul genetic (ADN-ARN), omorand celule si grabind aparitia bolilor civilizatiei moderne: boli de inima, diabet de tip II, hipertensiune arteriala, cancere", scrie Mencinicopschi.

Dieta zilnica trebuie sa contina un kilogram de legume si fructe
Nutritionistii sunt de acord insa ca 50-60% din dieta trebuie sa fie compusa din legume si fructe proaspete (500 de grame de legume si 400-500 de grame de fructe zilnic), dar nu din compot sau dulceata si nici din sucuri. Sucurile de fructe, chiar si cele fresh, nu au aceleasi beneficii, iar racoritoarele pot fi chiar nocive. Bogate in fibre sunt varza, cartofii dulci, fasolea, mazarea.

Proteinele animale (lapte, carne, branza, oua) nu trebuie sa depaseasca 10% din ratia calorica zilnica (nu mai mult de 150-200 de calorii). "Mancati peste din zonele nepoluate de 2-3 ori pe saptamana (somon, ton, hering, sardine, macrou, cod, pastrav, crap, caras etc.), carne alba de pasare, de preferat fara piele. Consumati oua si iaurturi probiotice", recomada Mencinicopschi.

Proteinele vegetale previn si ele imbatranirea precoce (soia, fasole, linte, hrisca).

Nici grasimile nu trebuie eliminate complet din alimentatie, iar ponderea lor trebuie sa fie sub 30%. "Evitati insa consumul de grasimi artificiale (margarine), excesul de grasimi saturate de la animale, grasimi rancede (untura), grasimi prajite. Alegeti alimente bogate in grasimi sanatoase de tip omega 3 si 6: peste oceanic, ulei extravirgin de masline, ulei nerafinat de in sau canepa", recomanda si Eduard Adamescu.

Sfaturi anti-imbatranire
1. Mentineti-va constant o greutate normala.
2. Evitati E-urile si alimentele foarte rafinate (cu cat au mai multe ingredient, cu atat sunt mai periculoase pentru sanatate), fast-foodul, produsele de patisserie si cofetarie, chipsurile si snacks-urile, conservele, mezelurile si branza topita.
3. Consumati zilnic cereale integrale (fulgi de ovaz, paine si paste integrale). 
4. Gatiti cat mai mult in casa. Alimentele intens procesate provoaca stres oxidativ si favorizeaza inflamatia, responsabila de cancere si boli de inima. 
5. Evitati gatitul la cuptorul cu microunde si prajirea alimentelor. 
6. Beti zilnic 1,5-2 litri de apa.
7. Dormiti 8-9 ore pe noapte. Cel mai odihnitor somn este cel intre orele 22-6, cand sunt secretati hormoni responsabili de incetinirea imbatranirii.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sfaturi anti-imbatranire
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1579 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013704 (s)