News Flash:

Fibrele te ajuta sa slabesti, dar trebuie sa stii pe care sa le alegi

23 Septembrie 2015
3301 Vizualizari | 0 Comentarii
Fibrele sunt o categorie foarte cunoscuta de nutrienti, dar prea putin inteleasa. Definite simplu, fibrele sunt acei carbohidrati care nu pot fi digerati de oameni si, in functie de capacitatea lor de a se dizolva in mediul lichid, sunt solubile si insolubile.

Fibrele insolubile
functioneaza mai mult ca agenti de "balast" si nu prezinta prea mult interes. Fibrele solubile, insa, pot influenta puternic sanatatea si metabolismul. Numeroase studii stiintifice au pus in valoare capacitatea fibrelor de a ajuta la pierderea in greutate. Dar acestea trebuie sa aiba anumite proprietati.

Fibrele care hranesc bacteriile bune din intestine
Se estimeaza ca in jur de 100 de trilioane de bacterii traiesc in intestinele noastre, in special in colon. Acestea sunt cunoscute sub numele de flora intestinala sau microbiom. Diferitele tipuri (specii) de bacterii au fiecare cate un rol important pentru mai multe aspecte ale sanatatii, cum ar fi controlul greutatii, mentinerea unui anumit nivel de zahar in sange, imunitatea si chiar functionarea creierului.

Ca orice organism, bacteriile trebuie sa se hraneasca pentru a fi sanatoase. Aici intervin fibrele (in special cele solubile). Acestea trec prin sistemul digestiv aproape intregi, ajungand la bacteriile benefice din intestine care le digera si le transforma in surse de energie.

Hranirea bacteriilor benefice este denumita efect prebiotic si este considerata foarte benefica pentru sanatate si greutatea corporala.

Un alt tip de fibre denumite amidon rezistent se comporta in mod similar.

Fibrele vascoase reduc apetitul si mentin mult timp satietatea
Daca vrei sa slabesti, trebuie sa consumi mai multe calorii decat primesti. Orice reduce apetitul ne ajuta sa consumam mai putine calorii fara sa ne gandim la acest lucru. Fibrele au de regula acest efect, creand senzatia de satietate si facandu-ne sa mancam mai putin.

Insa, dupa cum arata studiile, numai un anumit tip de fibre are aceasta calitate. O recenzie efectuata asupra a 44 studii arata ca, desi 39 % dintre fibre maresc senzatia de satietate, numai 22% te fac sa mananci mai putin.

Fibrele cu grad mai mare de vascozitate sunt cele care reduc apetitul si te fac sa mananci mai putin. Fibrele vascoase precum pectinele, beta-glucanul, psyllium, glucomannan si guma de guar se ingroasa in apa, formand o substanta asemanatoare unui gel care "sta" in intestine.  Acest gel incetineste golirea stomacului si mareste timpul necesar digerarii si absorbtiei nutrientilor. Rezultatul este o senzatie prelungita de satietate si scaderea apetitului.

Unele dovezi arata ca pierderea in greutate datorita fibrelor vascoase are loc in special in zona abdominala, unde este localizata grasimea periculoasa din cavitatea abdominala, asociata cu bolile metabolice.

In concluzie: Fibrele cu grad ridicat de vascozitate s-a dovedit ca maresc senzatia de satietate, reduc apetitul si duc automat la o pierdere in greutate. Fibrele cu grad scazut de vascozitate par sa nu aiba niciun efect in acest sens.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fibrele nutrienti carbohidrati fibrele insolubile fibrele solubile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1895 (s) | 23 queries | Mysql time :0.039498 (s)