News Flash:

Faceti miscare pentru sanatatea creierului si stimularea memoriei!

19 Martie 2013
2339 Vizualizari | 0 Comentarii
Aveti probleme cu memoria? Uitati des? Atunci e momentul sa luati masuri pentru a evita o afectiune grava: Alzheimer. Un studiu recent mentioneaza beneficiile mersului pe jos care scad cu 50 la suta riscul de degenerare cerebrala.
Alergatul usor, mersul alert si chiar numai plimbarile usoare pun sangele mult mai bine in circulatie. Astfel, cu minimum de efort puteti obtine beneficii enorme pentru intreg organismul si mai ales pentru creier
"Avem o irigare mai buna a creierului, vasele nu mai sunt ingrosate, circula mai mult sange, iar un creier mai bine irigat functioneaza mai bine. Sigur creierul se simte mai bine cand primeste un sange de calitate si miscarea inseamna ca iesi afara, ai stimuli diversi vizuali si auditivi cand mergi intr-un parc de exemplu, deci te simti bine" spune dr. Margareta Cosurba, medic primar neurolog, potrivit csid.ro.
În plus, mersul pe jos si miscarea in aer liber stimuleaza toate simturile si implicit mai multe zone ale creierului. Specialistii spun ca acest lucru este suficient pentru a imbunatati activitatea creierului. Iar un creier activ inseamna un creier sanatos.
"Ca sa imbatranim sanatos, creierul e bine sa aiba o rezerva cognitiva cat mai mare, cat mai multe circuite si retele neuronale, si atunci iesind, facand miscare, socializand sau muncind pana tarziu, in creier sunt mai multe retele si daca se intampla sa imbatranesti, ai o rezerva care sa te tina o vreme si sa acoperi deficitul" spune dr. Margareta Cosurba, medic primar neurolog.
"Miscarea e una dintre putinele metode care stimuleaza neurogeneza, stimuleaza regenerarea neuronilor si e cumva direct responsabil de calitatea si functionarea acestora, deci automat functiile cognitive sunt direct influentate. Ne putem organiza mai bine, functionam mental mult mai ok atunci cand facem efort fizic" declara Brandusa Calin, instructor fitness-aerobic.
Medicii sunt de parere ca bolile de la maturitate evolueaza mai lent si sunt suportate mai bine de creier daca acesta a fost bine irigat si activat pe timpul intregii vieti. 30 de minute pe zi de mers pe jos imbunatatesc cu 50 la suta functiile creierului si mai ales memoria. Reducem astfel si riscul aparitiei de Alzheimer sau dementa la batranete. În plus, mersul pe jos are multe alte beneficii asupra sanatatii.
"Sportul e considerat un tratament low-cost al depresiilor usoare si a starilor de anxietate pentru ca sub efort moderat creste secretia de serotonina, cantitate care sub stare de stres e considerabil diminuata" declara Brandusa Calin, instructor fitness-aerobic.
Mersul pe jos energizeaza, reduce riscul de diabet, imbunatateste circulatia si implicit si viata sexuala. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

memoria alzheimer degenerare cerebrala mersul alert creier
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1677 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021595 (s)