News Flash:

Exercitiile fizice care te ajuta cel mai mult la 20, 30, 40, 50 si 60 de ani

10 Martie 2016
1052 Vizualizari | 0 Comentarii
Sportul, exercitiile fizice in general, nu trebuie sa lipseasca dintr-un stil de viata sanatos, insa unele sunt mai eficiente decat altele, intr-o anumita perioada a vietii, relateaza huffingtonpost.com. Iata ce exercitii te ajuta mai mult intre 20 si 60 de ani:

La 20 de ani
In cea de-a doua decada a existentei, cercetatorii recomanda sa va legati sireturile la incaltarile pentru alergat. Cu cat mai mult alergat sau mers pe jos cu atat mai bine. Durata medie recomandata pentru exercitiile fizice este insa de 30 de minute de exercitii cardio pe zi, timp de 5 zile pe saptamana, sau de 25 minute la o intensitate mai mare, de trei ori pe saptamana.

Tot la 20 de ani este recomandata yoga, care, potrivit cercetarilor, ajuta la reglarea nivelului de stres din organism, precum nivelurile crescute de cortizol si ale presiunii sangelui. Ideal ar fi sa practicati yoga in fiecare zi, dar si doua sesiuni pe saptamana reprezinta un start bun.

La 30 de ani

La 30 de ani, cand metabolismul incepe sa incetineasca, specialistii recomanda, pentru combaterea declinului, adaugarea de intervale de antrenament care sa va ajute la arderea caloriilor dupa ce terminati exercitiile fizice.

„Din cauza incetinirii metabolismului, ati putea lua in plus aproape un kilogram de grasime in fiecare an", spune Mike Siemens, director in fiziologia exercitiului la Canyon Ranch Health Resort, din Tucson, Arizona.

Exercitiile recomandate sunt cele la scara fixa, intre 20 si 40 de minute de trei ori pe saptamana, si ridicarea de greutati (pentru ca incepand cu varsta de 30 de ani incepeti sa pierdeti aproximativ 150 de grame de muschi pe an, iar prin ridicarea de greutati puteti reconstrui ceea ce ati pierdut).

Miscarea dupa varsta de 30 de ani. Ce exercitii trebuie sa evitam?


La 40 de ani
Desi se spune ca la varsta de 40 de ani orice tip de exercitiu fizic este binevenit, studiile arata ca, de fapt, este bine sa ridicati greutati, sa faceti jogging si spinning (activitate aerobica practicata in grup sau singur, cu ajutorul unei biciclete statice) sau sa mergeti pe jos ori cu bicicleta.

La 50 de ani
Potrivit studiilor, ar fi bine sa jucati tenis, sa dansati si sa faceti hiking (activitate sportiva recreativa ce presupune parcurgerea unor trasee montane). Astfel de exercitii va pot ajuta la mentinerea densitatii oaselor, care de obicei incepe sa scada atunci cand ajungeti la menopauza (nivelurile de estrogen in scadere au si ele un aport pentru acest fapt). Activitatile fizice de acest tip sunt recomandate in reprize de cate 45 de minute, de trei ori pe saptamana.

La 60 de ani
Este recomandat sa va antrenati si creierul cu ajutorul anumitor exercitii fizice, dupa cum au indicat mai multe studii. Astfel, femeile in varsta de 60 si de 70 de ani care au ridicat greutati de doua ori pe saptamana au avut mai putine leziuni ale materiei albe din creier, care este un semnal alarmant pentru declinul cognitiv care are legatura si cu un risc mai mare de caderi periculoase, potrivit unei cercetari publicate in Jurnalul Societatii Geriatrice Americane.

Cele care si-au antrenat rezistenta doar o data pe saptamana nu au avut aceleasi beneficii. Recomandarea specialistilor pentru femeile aflate la aceasta varsta este utilizarea de greutati medii pentru exercitii variate care sa le lucreze tot corpul timp de 40 de minute, de doua ori pe saptamana.

Ce exercitii fizice trebuie sa faca persoanele de varsta a treia

sursa: adevarul.ro

exercitiile fizice
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1578 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013837 (s)