News Flash:

Exercitii recomandate pentru recuperarea postnatala

13 Octombrie 2011
2957 Vizualizari | 0 Comentarii

Inainte de a incepe un program de exercitii de recuperare postnatala trebuie sa va consultati intotdeauna doctorul. Factorii individuali sunt cei care decid daca o lauza este sau nu apta pentru exercitiile fizice. De exemplu, in anumite cazuri femeile sunt sfatuite sa astepte pana dupa controlul postnatal de sase saptamani. In alte cazuri, mai ales atunci cand este vorba de femei care au practicat regulat exercitiile fizice pe parcursul sarcinii, ele pot fi apte sa reinceapa programul de exercitii fizice zilnice chiar mai devreme, la 1-2 saptamani dupa nastere.

Avantajele exercitiilor fizice postnatale
- Refacerea si recuperarea dupa nastere sunt mult mai usoare.
- Revenirea la forma fizica de dinaintea sarcinii este mult mai rapida.
- Mama are mult mai multa energie pentru a putea face fata necesitatilor bebelusului.
- Reduc depresia si stresul.

Nasterea implica o solicitare deosebita a organismului, chiar daca femeia a avut parte de o nastere usoara si fara complicatii. De aceeai:
- Nu va simtiti obligate sa efectuati anumite exercitii fizice daca nu va simtiti in stare. Ascultati-va corpul! In prima saptamana si chiar mai mult, este mai important sa va odihniti si sa va petreceti timpul numai in compania copilului, decat sa va petreceti timpul in parc, alergand.
- Sarcina afecteaza muschii abdominali. Este important ca inainte de a incepe un program de exercitii sa fiti sigura ca abdomenul s-a vindecat complet. Pentru a verifica acest lucru, intindeti-va pe spate si puneti o mana pe abdomen. Expirati, ridicati-va capul si umerii de pe podea si apasati-va pe burta. Cautati prin palpare orice gol existent in muschii abdominali. Daca nu sunteti destul de sigure, consultati-va doctorul!
- Tineti minte ca ligamentele si articulatiile sunt inca slabite in urmatoarele trei luni, asa ca evitati sa faceti exercitii ce implica un grad mare de dificultate si care va solicita sa faceti miscari bruste.

Recomandari
- Purtati un sutien adecvat care sa va sustina pieptul.
- Nu faceti exercitii care va pot cauza probleme la piept.
- Faceti exercitii dupa ce alaptati si nu inainte de alaptare, cand aveti sanii plini de lapte si grei.
- Incercati sa faceti exercitii trei sau patru zile pe saptamana.
- Daca vi se taie respiratia sau ametiti in timpul exercitiilor, incetiniti ritmul sau opriti-va.
- Daca observati vreo schimbare in scurgerile vaginale postnatale, cum ar fi o schimbare de culoare sau de consistenta, consultati-va imediat doctorul. Este posibil ca exercitiile efectuate sa fie prea solicitante.
- Nu va asteptati la rezultate miraculoase intr-un timp prea scurt. Acordati-va o perioada mai mare, de aproape un an, pentru a reveni la dimensiunile pe care le-ati avut inainte de nastere.

Tipuri de exercitii recomandate
Programul de exercitii postnatale recomandat poate cuprinde:
- mersul pe jos in ritm alert;
- inotul;
- exercitiile de aerobic in apa;
- yoga;
- exercitii aerobice cu impact scazut asupra organismului;
- mersul pe bicicleta.

Exercitiile dupa nasterea prin cezariana
In general, in primele trei zile trebuie evitata orice activitate fizica. Timp de cateva saptamani trebuie sa evitati sa carati greutati. In timpul primelor saptamani, exercitiile aerobice regulate nu sunt recomandate; cel mai bine este sa asteptati pana dupa controlul de sase saptamani.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

recomandari
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1599 (s) | 23 queries | Mysql time :0.030692 (s)