News Flash:

Exercitii de stretching pentru indreptarea coloanei vertebrale

29 Februarie 2016
3088 Vizualizari | 0 Comentarii
Durerile de spate sunt in zilele noastre o problema comuna de sanatate. In timp, indiferent de cat de activi sau de sedentari suntem, activitatile in care suntem implicati influenteaza deteriorarea coloanei vertebrale. Cu toate acestea, exista un mod natural si simplu pentru a consolida coloana vertebrala si a calma durerea de spate: exercitiile de intindere (stretching).

Pentru a fi eficiente trebuie sa respecti trei lucruri:
1. Respira profund: o respiratie ampla si lenta ajuta la calmarea mentalului si la deblocarea muschilor.
2. Nu te grabi: invata sa adopti progresiv noile pozitii si mentine-le pe fiecare cel putin 10-15 secunde.
3. Nu forta: durerea este un semn care arata ca trebuie sa respiri mai profund pentru a te destinde ori sa nu fortezi intinderea.

Durerile de spate - cand este cazul sa mergi la medic

Iata cateva exercitii pe care e bine sa le faci dimineata si/sau seara. Beneficiile sunt mult mai mari daca le repeti cu regularitate, decat daca le faci intens, dar mai rar.

Exercitiul 1
Sezand (sau in picioare, cu talpile paralele si picioarele usor departate), spatele drept, indoaie un brat in dreptul pieptului si exercita cu mana opusa o presiune asupra cotului, pentru a intinde bratul. Creste intensitatea presiunii progresiv timp de 15 secunde, apoi relaxeaza (trei repetari pentru fiecare parte).

La ce ajuta: Alungeste muschiul din spatele bratului (triceps) si pe cel al umarului si relaxeaza articulatia. Cand tensiunea se instaleaza, partea de sus a corpului se blocheaza prima. Relaxand aceasta zona, eviti ca tensiunea sa se extinda in restul corpului.

Exercitiul 2
Stand pe spate, cu mainile intinse in lateral, palmele pe sol si picioarele intinse, pliaza genunchiul drept si asaza talpa dreapta pe genunchiul stang. Intoarce bazinul spre stanga si lasa genunchiul drept sa coboare cat mai mult spre sol. Orientand capul spre mana dreapta, preseaza la maximum umarul drept pe sol pentru a creste intensitatea rasucirii. Respirand profund, mentine pozitia 15-20 de secunde, apoi schimba partea.

La ce ajuta: Intinde coloana vertebrala si in particular zona lombara si fesierii si este eficient impotriva durerilor de spate. Acestea din urma sunt adesea legate de starea noastra afectiva. Intinzandu-ne zona lombara putem elimina incet tensiunile emotionale.

Cele mai intalnite probleme de coloana si cum se rezolva


Exercitiul 3
In pozitie verticala, cu picioarele usor departate si cu talpile paralele, ridica bratele deasupra capului cu degetele impreunate (palmele in sus). Fara sa te arcuiesti, cu picioarele nemiscate, inalta-te ca si cum ai vrea sa atingi plafonul cu varful capului. Apoi trage de partea stanga inclinandu-te catre partea dreapta. Atentie, inalta-te dar nu te apleca. Nu te arcui si nu uita sa respiri. Nu ramane prea mult timp in picioare deoarece este o miscare destul de obositoare.

La ce ajuta: Deschide cutia toracica, alungeste muschii taliei si muschii abdominali si redreseaza coloana vertebrala. Miscarea imbunatateste respiratia si aduce calm si energie.

Exercitiul 4
In pozitie verticala, talpile paralele si picioarele usor departate, prinde piciorul stang cu mana stanga si adu-l spre fesa. Respira si mentine pozitia 15 secunde (doua repetari pe fiecare parte). Trebuie sa simti intinderea pe partea din fata a coapsei. Pentru un mai bun echilibru, poti sa te sprijini cu mana de un perete sau de un spatar de scaun.

La ce ajuta: Destinde cvadricepsul, care este foarte solicitat si are tendinta de a se intari. Arcuirea ii permite sa se reoxigeneze si sa nu creasca in volum.

10 exercitii simple pentru coloana vertebrala


Exercitiul 5
In genunchi, sezand pe calcaie, inclina bustul spre coapse, incercand sa mentii fesele cat mai aproape posibil de calcaie. Bratele se tin pe sol de-al lungul corpului cu palmele indreptate spre plafon. Pozitia capului: fruntea pe sol sau, pentru mai mult confort, capul intors intr-o parte. Inchide ochii, respira incet si profund.

La ce ajuta: Este numita in yoga "pozitia copilului" si calmeaza mentalul, relaxeaza picioarele si destinde toata coloana vertebrala, de la zona lombara la zona cervicala.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

exercitiul 1 exercitiul 2 exercitiul 3 exercitiul 4 exercitiul 5
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1540 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014635 (s)