News Flash:

Exercitii care iti mentin ochii sanatosi

4 Noiembrie 2011
3283 Vizualizari | 1 Comentarii

Pe parcursul unei zile, intre organele de simt, ochii lucreaza cel mai mult. Tocmai de aceea oboseala oculara se instaleaza rapid in special la cei care lucreaza la birou sau utilizeaza calculatorul peste o ora din zi. 

Atunci cand privim lucruri aflat in apropriere, sub 50 cm de globii oculari, cristalinul nostru este incordat. Atunci cand lucram cu hartii, citim mult sau lucram la calculator peste o ora se instaleaza oboseala oculara. De asemenea, cei care lucreaza timp indelungat la calculator uita sa clipeasca, dezvoltand keratita sicca sau sindromul ochilor uscati. Iata cateva exercitii care iti mentin ochii sanatosi, pe care ar trebui sa le practicati de mai multe ori pe zi:

1. Ochii inchisi
Cand faceti o mica pauza in activitatile dumneavoastra inchideti ochii pentru un minut. In acest fel retina se relaxeaza si se "reincarca", ochiul se relaxeaza si totodata conjunctiva se umecteaza (preveniti sindromul ochilor ucsati). 

Totodata pentru a preveni keratita sicca se recomanda sa va obisnuiti sa clipiti des, mai ales daca lucrati zilnic la calculator. Nu apasati cu mainile pe ochi si nu frecati ochii - preveniti in felul acesta o posibila infectie, afectarea machiajului si accentuarea astigmatismului.

2. Focalizare la distanta
Tot in timpul pauzelor priviti pe fereastra. Priviti departe, cat mai departe, incercand sa observati detalii: culoarea cladirilor, numarul de etaje, culoarea tamplariei, oameni, copaci, pasari etc. Este important pentru ca in felul acesta va relaxati cristalinul. Priviti apoi in apropiere, la doar cateva cladiri departare. Daca va situati intre blocuri, incercati sa focalizati de-a lungul strazii, cat mai departe. 

 8 sfaturi pentru sanatatea ochilor

3. Miscari ale ochilor in sus si in jos
Miscati ochii rapid, o miscare pe secunda, privind cat mai sus si cat mai jos fara sa miscati capul. Faceti 50 de astfel de miscari. Relaxati un minut prin inchiderea ochilor. Acest exercitiu va permite sa utilizati anumiti muschi ai globului ocular si sa cresteti functionarea unor nervi cranieni care inerveaza acesti muschi.

4. Miscari ale ochilor stanga-dreapta
Miscati globii oculari spre stanga si spre dreapta cu miscari cat mai ample. Faceti 50 de miscari si relaxati prin inchiderea ochilor timp de un minut.

5. Rotiri ale ochilor spre stanga si spre dreapta
Rotiti ochii doar de 10 ori pentru ca puteti ameti. De 10 ori rotiti spre dreapta si tot de 10 ori spre stanga. Apoi relaxati prin inchiderea ochilorpret de un minut. 

Sfaturi pentru o vedere mai bune:
- Incercati noaptea sa nu dormiti cu capul astfel incat perna sa va apese pe ambii ochi sau numai pe unul. Aceasta reprezinta una din cauzele care duc la astigmatism - denivelarea suprafetei ochiului cu modificari ale unghiurilor de refractie.

- Incercati din cand in cand, in pauzele despre care am discutat mai sus, sa asociati exercitiile de mai sus cu inca unul la final: priviti un punct fix situat la cativa metri (2-4) de dumneavoastra. Incercati apoi sa vedeti cat mai lateral, mai sus si mai jos fara a misca ochii. Identificati cel mai inalt delatiu, cel situat cel mai la stanga, la dreapta sau in jos. Relaxati ochii. Acest exercitiu va ajuta sa va mentineti un camp vizual larg.

- Efectuati anual un consult oftalmologic in care sa va analizati nu doar dioptriile, ci si fundul de ochi si tensiunea superficiala a globilor oculari. Acestea trebuie sa faca parte din consultul uzual, deci nu trebuie sa platiti in plus.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oboseala oculara ochii inchisi
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Vinnie  | #535
This website makes tihgns hella easy.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1806 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021345 (s)