News Flash:

Esti vegetariana? Afla avantajele dar si dezavantajele acestei diete pentru organism

1 Februarie 2013
2065 Vizualizari | 1 Comentarii

Dieta vegetariana este, de obicei, formata din cereale integrale, legume si fructe. Ele sunt, fara indoiala, bune pentru sanatate. Dar te-ai gandit vreodata daca mesele vegetariene sunt complete? Pot sa indeplineasca toate cerintele nutritive ale organismului? Ei bine, exista anumite avantaje si dezavantaje de a fi vegetarian. Care sunt acestea?
Dieta vegetariana include in principal cereale furajere, nuci, cereale, seminte, fasole, legume si fructe. Prin urmare, este bogat in fibre, acid folic si vitamina C. Legumele si fructele ofera vitamine si minerale care sunt esentiale pentru un organism sanatos. Fasolea, tofu, semintele sunt o sursa buna de proteine.
Legume contin fitochimicale, care previn unele boli cronice. Legumele cu frunze verzi sunt sursa bogata de antioxidanti. Legumele si fructele, de asemenea, contin zaharuri naturale, enzime benefice si oligoelemente.
Aceasta dieta are un numar mic de grasimi, colesterol si grasimi saturate. Ca urmare, reduce la minimum riscul cresterii in greutate. Aceasta, la randul sau, reduce posibilitatile dezvoltarii unor probleme de sanatate cauzate de obezitate. Dieta vegetariana este, de asemenea, utila pentru pierderea in greutate sanatoasa.
O dieta vegetariana scade nivelul colesterolului din sange si scade riscul imbonavirii de diferite afectiuni, cum ar fi hipertensiune arteriala, accident vascular cerebral, boli de inima, diabet, artrita reumatoida, osteoporoza, boli de rinichi, calculi biliari si cancer.
Avand in vedere aportul dietei bogata in fibre, sanatate sistemului digestiv este imbunatatita. Vegetarianismul te protejeaza de anumite boli din cauza alimentelor, cum ar fi gripa aviara, boala vacii nebune, paraziti intestinali, etc.
Dezavantajele de a fi vegetarian
Desi dieta vegetariana ofera toate substantele nutritive esentiale, exista anumiti factori pe care ii poti obtine in cantitati mai mari din carne sau peste. Dieta vegetariana este saraca in proteine, calciu, vitamina B12, fier si zinc.
Vitamina B12 se gaseste in produsele din soia, cereale fortificate si produse de origine animala in cantitate mai mare. Carne este considerata ca fiind principala sursa de vitamina B12. Laptele de soia, laptele si alte produse lactate sunt surse bogate de vitamina D. Carnea, carnea de pui, peste si pasari de curte contin cantitati mai mar de fier si zinc.
Laptele, branza si iaurtul sunt surse excelente de calciu. Aceste substante nutritive nu se gasesc in cantitati mari in dieta vegetariana. Carnea este o sursa bogata de proteine ​​si contine toti aminoacizii esentiali necesari organismului. Fosforul prezent in carne este mai usor de absorbit decat cel prezent in legume si cereale.
Dieta vegetariana nu este recomandata culturistilor, deoarece necesita o dieta bogata in proteine. Un regim alimentar lipsit de carbohidrati si proteine necesarepoate duce la anemie. Nereguli la nivelul intestinelor pot fi observate frecvent printre vegetarieni.
Daca din dieta ta lipsesc in totalitate grasimile, atunci nu este bine, deoarece anumite cantitati de colesterol si grasimi sunt necesare pentru dezvoltarea sistemului nervos si functionarea normala a corpului.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta vegetariana fasolea tofu dezavantajele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Anonim  | #1277
Sunt destule greseli in acest articol, in special legat de dezavantaje.

1. Vitamina B12 este distrusa cand este gatita. De aceea carnea nu este o sursa buna. Cautati surse crude.

2. Lactatele (si proteina animala in general) provoaca eliminarea calciului din dieta. Lactatele sunt prima cauza (din dieta) ce provoaca osteoporoza si sunt de asemenea strans legate de artrita. Daca vreti cu adevarat calciu, mancati verzituri (salata, broccoli, etc), mure, caise, smochine, curmale, etc
3. Soya contine 50% proteina, iar lintea contine 25% proteina. Proteina animala este nesanatoasa, oboseste trupul (in special inima) si nu ofera decat o energie de moment, foarte scurta. La fel ca zaharul. Exista extrem de multi culturisti care adopta o dieta vegetariana(sau vegana) tocmai din acest motiv.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2185 (s) | 23 queries | Mysql time :0.066076 (s)