News Flash:

Dulciurile se transforma in grasime. Vezi la ce ora apare riscul maxim si cum poti evita tentatiile

28 Iulie 2011
3465 Vizualizari | 0 Comentarii

Exista inca multe persoane care tin cura de slabire dupa retete imprumutate de la prieteni, iar unele sunt dezechilibrate, incurajand excluderea din alimentatie a painii, a fructelor si dulciurilor. Dietele care elimina total carbohidratii, simpli sau complecsi, conduc la aparitia hipoglicemiei, mai ales dupa-amiaza, iar asta se traduce prin pofta de dulce exacerbata, spun nutritionistii.

Pofta de dulce apare in a doua parte a zilei, iar specialistii americani au estimat chiar si ora critica: 15 si 23 de minute. Atunci exista un risc maxim ca zaharul consumat sa se depuna sub forma de grasime.

Cum putem evita poftele culinare
Pentru a evita tentatiile culinare si excesul ponderal, nutritionistii recomanda evitarea zaharului, a mierii si a dulciurilor concentrate. Insa nu trebuie sa renuntati la painea si cerealele integrale si la fructe, in prima parte a zilei. "Cerealele integrale se absorb lent in intestin si nu streseaza pancreasul sa secrete o cantitate mare de insulina", a declarat dr. Andreea Dragomirescu, medic de familie , pentru Pro TV.

Micul dejun ideal ar trebui sa contina cereale integrale, pe care sa le mestecati foarte lent. "Combinatia cereale-lactate nu este cea mai fericita. Cele mai recomandate sunt terciurile de cereale, intre care campion este terciul de orez integral", a adaugat dr. Dragomirescu.

10 sfaturi pentru a scapa de pofta de dulciuri 

Terciurile, adica apa fiarta cu cereale pisate, se pot combina cu fructe uscate. La ora 10 consumati un fruct proaspat, iar la pranz - orele 12-13, luati o masa usoara cu gratar de peste si salata. Gustarea de la ora 16 poate fi tot un fruct, iar cina, o salata de legume. In felul acesta, glicemia nu va fluctua periculos.

In caz contrar, fie apare nevoia urgenta de dulce, fie se instaleaza o pofta de mancare exagerata. "Daca mancam la 5-6 ore, evident apare o hipoglicemie, care se traduce prin pofta de dulce exacerbata", dr. Lygia Alexandrescu, nutritionist.

Daca nu ati respectat ca la carte orarul meselor, puteti evita tentatiile culinare daca aveti un fruct dulce. Si un fresh de portocale va poate normalize glicemia pana la urmatoarea masa.   


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1570 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019699 (s)