News Flash:

Dubleaza-ti energia in 24 de ore

16 Septembrie 2011
2149 Vizualizari | 0 Comentarii
„Sunt obosit!” -  a devenit laitmotivul zilelor noastre. Îti poti recapata energia cu unele schimbari în alimentatie.

8.00 - Cât mai multe lactate

Ca sa pregatesti organismul pentru o noua zi, ai nevoie de proteine, în special din lactate. „Poti începe cu o cana cu lapte si cu un iaurt. Glucidele, cele care dau energie, le poti lua din pâine neagra si din cereale. Fara zahar!”, te sfatuieste Julieta Cristescu, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice, în cadrul Institutului National de Diabet „N. C. Paulescu”, Bucuresti.

Ca sa-ti umpli „rezervorul”, poti continua cu un fruct, bogat în minerale si energizant, si câteva grame de brânzica dulce, nesarata (urda, mozzarella, cas). Poti încheia cu o cana cu cafea simpla, care-ti va da un imbold suplimentar (însa de scurta durata!).

13.00 - Multe minerale

Ca sa-ti mentii energia la un nivel optim, prânzul trebuie sa fie bogat în minerale. Ce înseamna asta, mai exact? Adica supa cu multe legume, cu care am crescut, nu ar trebui sa ne lipseasca nicio zi din alimentatie, spun nutritionistii.

„Daca avem si o activitate mai intensa, ar trebui sa ne luam si un felul doi bogat în carne”, mai spune Julieta Cristescu. Când nu ai timp sa mergi la masa în timpul zilei, îti poti lua de acasa doua sandvisuri bogate în rosii si în ardei. Chiar si cu aceste doua sandvisuri te vei asigura ca esti destul de satul ca sa nu mai „spargi” frigiderul seara.

19.00 - Un sandvis

Nimic mai gresit decât sa te duci seara acasa si sa te retii de la mâncare! Bun, nu este cel mai potrivit sa manânci doua-trei feluri de mâncare, dar nici sa te înfometezi. „Cina ar trebui sa fie alcatuita dintr-un sandvis cu brânza, fara mezeluri, dintr-o friptura la gratar si o salata de legume”, precizeaza specialistul nostru. O astfel de masa îti va asigura toate elementele necesare: proteine, lipide si glucide.

Creste cantitatea de alimente în functie de efort

Câteodata, suntem lipsiti de energie din cauza ca trecem printr-o perioada mai solicitanta. În functie de tipul efortului pe care-l facem, trebuie sa crestem cantitatea dintr-un anumit tip de alimente. Te poti ghida dupa tabelul urmator.

De unde mai vine somnolenta?

Ca sa fii mereu cu energia la maximum, respecta orarul de masa. Altfel, atunci când manânci dupa o pauza prea mare, supui organismul brusc la un efort mult prea ridicat. Rezultatul? În loc sa te simti mai energic dupa masa, ai o stare de somnolenta. Între mese, este bine sa iei câte o gustare. Daca nu faci un efort suplimentar, poti alege ca gustare fructele. Daca ai nevoie de energie pentru un efort scurt, dar intens, manânca doua-trei bucatele de ciocolata neagra.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1509 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014670 (s)