News Flash:

Dr. Menci ne invata ce sa mancam in zilele geroase

1 Februarie 2012
3334 Vizualizari | 0 Comentarii
Gheorghe Mencinicopschi

Doctorul Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului National de Cercetari Alimentare a vorbit  pentru Realitatea.net despre dieta pe care ar trebui sa o adoptam in aceste zile friguroase. Pestele gras, untul, nucile si semintele de in sunt alimente esentiale in zilele geroase, spune nutritionistul. "40-50 de grame pe o zi friguroasa nu fac nimic. Dar sa fie unt natural, Tip A sau Tip B". Diferenta dintre cele doua este ca tipul A are 82% grasimi, in timp ce tipul B are 60% grasimi. 

O idee si mai buna, spune Gheorghe Mencinicopschi, este sa procedam in felul urmator: punem o felie de paine integrala la toaster, o frecam bine cu usturoi si apoi intindem pe ea putin unt. Poti adauga o zacusca de casa. 

Cei care resping untul pot adauga peste painea cu usturoi putin ulei de masline extravirgin si cateva felii de rosie. "Sa nu uitam de painea cu unt si magiun, dar sa fie magiun adevarat, nu cu tot felul de conservanti", spune Mencinicopschi.  "Se obtin astfel sandivisuri foarte bune, care pot fi mancate fie la micul dejun, fie ca gustare intre mese". 

Tot ca idee de mic dejun sunt si ouale scrob, "omleta sparta", cum numesc preparatul multe dintre gospodine. Sunt oua batute in tigaie, care pot fi preparate cu "un pic de ulei de masline". 

Mesele zilei
"Putem consuma si carne de porc. Acum este vremea ei, ca doar nu o sa mancam porc vara. Dar nu in exces. Sunt alimente mai bogate in calorii, de care avem nevoie acum. Avem voie si preparate din carne, dar care sa nu contina prea multe E-uri", spune Mencinicopschi. 

Totusi, recomandarea doctorului ramane pestele. Dar unul gras, de aceasta data. Doctorul recomanda macrou, hering, sardine la conserva. "In lunile care contin litera "R" este bine sa consumam aceste tipuri de peste (intervalul septembrie - aprilie). Gasim vitamina D, calciu, fosfor, Omega 3 - dupa care tot alergam noi acum". 

Dr. Mencinicopschi atrage insa atentia: "E o prostie file-ul asta. E moftul acesta, sa dai la o parte scheletul. Chiar si la sardine am vazut. Dar, la sardine, nici nu simti scheletul cand le mananci. Si e pacat: scheletul are calciu, fosfor etc". 

Totusi, nu ar trebui sa uitam complet de legume si fructe. "Mancand doar cele descrise pana acum, riscam sa ne constipam, sa ne imbolnavim. Avem mare nevoie de fibre. Sa mancam fructe, gasim in piata mere ieftine, chiar si citrice".

Semintele de dovleac si de floarea soarelui, neprajite si nesarate, sunt recomandate in aceasta perioada. Pe langa continutul caloric ridicat, ele au si Omega3. 

Dr. Mencinicopschi recomanda insistent semintele de in. "Se pot macina si pune in mancaruri. Contin Omega3, sunt bogate in fibre, plus ca protejeaza ficatul impotriva grasimilor, printr-un antioxidant". Mai mult, ele au efect benefic si asupra sistemului osos si a celui imunitar, prin intermediul enterolactonei. 

Recomandarea numarul 1 a doctorului Mencinicopschi ramane consumul de nuci. "Dar nucile romanesti. Si sa fie in coaja. Spargem 4-5 nuci si le mancam imediat. Miezul, tinut mult timp, rancezeste si nici nu mai are toate calitatile nucilor in coaja". 

"Si mai e ceva: nuca de Brazilia. Trebuie sa stim ca una pe zi ajunge, nu avem nevoie de mai mult. Are un continut ridicat de seleniu, element de care organismul are mare nevoie". 

Dulciuri si lichide
Pe langa painea integrala cu magiun, doctorul recomanda placinta cu dovleac. Dovleacul copt are putine calorii, circa 40 la 100 de grame, iar continutul in fibre este ridicat. 

Multa apa plata, chiar daca nu prea simtim nevoia in aceste zile racoroase, este recomandata si in perioada de iarna. "Si ceaiuri, mai ales ceai verde. De ce ceai verde? Activeaza mai bine metabolismul, ardem mai eficient grasimile, are puternic efect antioxidant, protejeaza capilarele de grasimi".

sursa: Realitatea.net
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mesele zilei dulciuri si lichide
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1618 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013408 (s)