News Flash:

Din ce se compune meniul sanatos al unui copil

25 Februarie 2019
242 Vizualizari | 0 Comentarii

Meniul zilnic al copilului include cinci mese – trei principale si doua gustari, la fel ca in cazul adultului. Alimentele oferite celui mic sunt asemanatoare cu cele ale adultului, dar cantitatea este mai mica si variaza in functie de varsta. Deprinderile de alimentatie sanatoasa se capata in copilarie. Un copil caruia i se ofera alimente sanatoase si care ii vede pe ai lui mancand sanatos, are toate sansele sa ajunga un adult fara probleme cu greutatea. Nevoile energetice ale copilului trebuie asigurate in proportie de 15-20% dimineata, 35-40% la pranz, 15-20% seara si cate 10-15% la gustarile de la ora 10 si ora 17, potrivit medicilor nutritionisti si specialistilor in pediatrie consultati in cadrul proiectului „Preventia incepe cu educatia“. Acestia recomanda ca dimineata, meniul sa fie compus din lapte simplu sau cu cacao ori iaurt, la care se adauga paine cu branza sau ou, sau sunca, legume proaspete, alternativ, noteaza adevarul.ro. In alte zile ale saptamanii, pot fi prajituri de casa  - chec - sau cereale. Laptele se poate oferi si seara sub forma de iaurt, orez cu lapte, budinca sau echivalente in branza de vaci, telemea desarata. Gustarea de la ora 10 se poate compune din fructe, placinta cu fructe sau compot.

Masa de pranz va fi alcatuita dintr-o supa sau o ciorba, dar in cantitate mica pentru a nu crea senzatia de satietate. De doua ori pe saptamana, supa poate fi inlocuita cu salate. Felul doi poate fi carne cu legume sau preparate din ou cu legume. In principiu, copilul peste 3 ani poate sa digere si sa asimileze nutrientii din toate legumele. Pentru o digestive mai buna, acestea pot fi preparate fierte fie sub forma de sufleuri, fie sub forma de supe, creme, chiftele, crochete. Carnea va fi preparata prin fierbere sau la gratar. Din carnea tocata se pot pregati chiftele - la cuptor, ardei umpluti, dovlecei umpluti, musaca de cartofi. Se prefera carne de pasare, vita si peste sau ficatei. Nu se recomanda carnea de porc. Daca se va folosi totusi, se vor oferi cantitati mici de carne de porc slaba. Gustarea de la ora 17 poate fi formata din fructe, iaurt, tarta cu fructe, placinta cu branza. Masa de seara va fi alcatuita din mamaliguta cu branza, papanasi, paste cu branza sau lapte, sufleuri de legume, sandvis cu branza sau sunca, legume proaspete. Masa de seara se poate incheia cu fructe, compot. A.T.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatie sanatoasa alimente sanatoase
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1649 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021789 (s)