News Flash:

Dietoterapie: alimente care te apara de cancer la san

6 Martie 2013
1716 Vizualizari | 0 Comentarii
O problema de sanatate care trezeste fiori reci oricarei femei - cancerul la san. Aceasta patologie nu este deloc rara in randul femeilor, desi stim ca poate fi diagnosticata precoce si poate fi vindecata. Preventia in cancerul mamar este cea mai importanta si aceasta porneste de la stilul de viata, dar si de la vizitele la medic si evaluarea glandei mamare (prin palpare si ecografie la femeia tanara si mamografie la femeie cu varsta peste 50 de ani). Va propunem sa descoperiti astazi cateva alimente "prietene" sanatatii femeii, alimente considerate ca avand efecte anticancerigene si protectoare ale glandei mamare.
Fructe de padure
Fructele de padure contin cea mai mare concentratie de resveratrol – cel mai puternic antioxidant din natura. Aceste fructe contin de asemenea o cantitate insemnata de vitamina C, A, E, K, minerale si nutrienti activi.
Practic aceste fructe sunt adevarate medicamente. Prin toti acesti nutienti, fructele de padure previn aparitia cancerului, ofera celulelor elementele necesare pentru protectia ADN-ului, reduc stresul oxidativ, ajuta in procesul de slabire, previn diabetul si bolile cardiovasculare, intaresc imunitatea. Consumati cu orice ocazie fructe de padure, de preferat proaspete (cele congelate isi pierd din proprietati).
Alte fructe bogate in resveratrol: toate acele vegetale care „pateaza mov”: strugurii negri (in special coaja acestora), vinetele etc.
Tumeric
Cercetatorii au descoperit in laborator ca tumericul previne cancerul de san. Acestia au facut experimente pe animale de laborator, ceea ce desi nu este etic, totusi i-a determinat sa faca aceste constatari. Mai mult decat atat, se pare ca tumericul stopeaza evolutia cancerului la san si metastazarea acestuia.
Crucifere
Alimentele din familia cruciferelor (broccoli, varza, conopida, gulia), contin nutrienti specifici, recunoscuti ca avand efecte extraordinare asupra sanatatii. Se pare ca un consum moderat din aceste vegetale ar preveni cancerul mamar. Nu faceti insa exces, cruciferele sunt recomandate a se consuma saptamanal, de preferabil in stare proaspata.
Rosii
Licopenul, dar si alte substante active pe care rosiile le contin au facut ca aceste legume sa devina un adevarat panaceu in medicina naturista si preventiva. Consumati rosii, mai ales in sezonul lor si de preferat rosii romanesti. Acestea previn cancerul la san, dar si multe alte boli.
Legume verzi
Legumele verzi contin vitamine, minerale, fitoestrogeni si nutrienti activi care regleaza imunitatea si ajuta organismul sa lupte impotriva radicalilor liberi, acele substante care ataca celulele si pot produce mutatii, declansand cancerul. Consumati asadar legume verzi in stare proaspata, in salate asortate cu rosii, varza, conopida, gulie si chiar fructe oleaginoase. 
Fructe oleaginoase
Fructele oleaginoase sunt bogate in uleiuri vegetale, gasimi mono si polinesaturate, dar si in acizi grasi omega 3, omega 6 si vitamine liposolubile. Fructele oleaginoase contribuie la mentinerea sanatatii si lupta impotriva cancerului pentru ca substantele grase naturale pe care acestea le contin intra in alcatuirea membranelor celulare, stabilizand celulele. Fructele oleaginoase previn aparitia tuturor tipurilor de cancer, inclusiv al celui mamar. 
Masline
Maslinele contin nutrienti unici cu efecte deosebit de benefice asupra organismului. Contin de asemenea fibre, vitamine si uleiuri vegetale. Ca si fructele oleaginoase, maslinele, dar si uleiul de masline, previn aparitia cancerului mamar.
Fibre – cereale integrale
Fibrele contribuie la detoxifierea organismului, ferindu-ne de actiunea nociva a toxinelor. Fibrele se gasesc atat in legume si fructe, cat si in cereale integrale – acestea din urma avand cea mai mare concentratie de fibre. Pentru a va bucura de efectele acestora, este indicat sa le consumati cu multe lichide. Va recomandam fulgii naturali de cereale integrale, cum sunt de exemplu fulgii de ovaz, pentru ca acestia nu contin alte substante toxice si nici adaos de zahar. Cerealele integrale, fiind energizante, sunt recomandate dimineata, la micul dejun.
Usturoi
Bogat in substante antioxidante, antiinflamatoare, analgetice, antifungice si antibacteriene, usturoiul previne si combate numeroase boli. Daca va permiteti, puteti consuma usturoi zilnic! 
Marar si patrunjel
Aceste „verdeturi”-condimente sunt bogate in antioxidanti si fier, ajutand in buna oxigenare a tesuturilor si in combaterea stresului oxidativ. Consumate crude, previn o serie de tipuri de cancere, dar si anemia si bolile digestive. (sursa: healthy.kudika.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

patologie ecografie tumeric crucifere rosii legume verzi masline
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1454 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013827 (s)