News Flash:

Diete care fac mai mult rau decat bine

7 Ianuarie 2014
1592 Vizualizari | 0 Comentarii
Nu sunt doar ineficiente pe termen lung, dar deseori au consecinte neasteptate pentru sanatate. Iata 3 diete care fac mai mult rau decat bine:
1. Saptamana postului magic: Diete constituite doar dintr-un aliment (foarte sanatos)
Metoda: Cateva zile la rand, mananci doar acel aliment (varza, supa, grapefruit), grup de alimente (legume crude si fructe) sau tip de alimente (suc).
Promisiunea: Vei slabi rapid, demarand un plan de hranire sanatoasa pe termen lung; iti vei reseta metabolismul; te vei curata de toxine, grasime si alte lucruri rele care te stapanesc.
Problema: Cand mananci doar un singur fel de mancare, risti sa pierzi proteinele, grasimile, fibrele si alte vitamine si nutrienti esentiale,din celelalte produse.
Riscurile: Dupa cateva zile, corpul tau infometat poate pierde masa musculara. Asta iti poate da peste cap metabolismul, iar viitoarele calorii (cele pe care le vei consuma dupa post) vor deveni mai greu de ars. Consumand cantitati mari de produse care compun aceasta dieta -legume, fructe- se poate ajunge la balonari inconfortabile. Mai mult, ce paraseste corpul tau nu sunt toxinele (acesta elimina excesiv nutrienti, dar si substante chimicale) ci reziduurile unui sistem gastrointestinal care nu mai functioneaza asa cum ar trebui, plin cu apa, carbohidrati simpli si fructoza, si lipsit de orice materie solida.
Mai mult, spune Lisa Sasson, nutritionist si profesor in nutritie la Universitatea din New York, pentru cei care deja au o relatie instabila cu mancarea, acest post conduce, de obicei, la ganduri obsesive. Daca chiar vrei sa te detoxifici, Sasson sugereaza sa mananci mai multe cereale si mancaruri bogate in fibre, care vor actiona ca un scrub natural pentru curatarea intestinelor.).
2. Dieta cu proportii date peste cap: Multe proteine, putini carbohidrati
Metoda: Mananca proteine, multe.
Promisiunea: Vei arde mai multe calorii mancand proteine, si, pentru ca acestea sunt digerate mai greu, senzatia de satietate va dura mai mult.
Problema: Consumand intre 30 si 50% de calorii doar din bacon, oua si chiar si in tofu, nu vei obtine carbohidratii de care ai nevoie. Acestia sunt deseori criticati pentru ca ar crea dependenta iar carbohidratii simpli albi pentru ingrasare, diabet si boli de inima. Dar aceasta grupa de produse ramane cea mai eficienta sursa de energie pentru corp, explica Sasson. Carbohidratii sunt esentiali pentru tesuturi si organe precum creierul si inima. Daca nu ii oferi corpului tau o cantitate adecvata de carbohidrati, el este fortat sa foloseasca energia din muschi si grasime.
Riscurile: Arderea excesiva de musci si grasime pentru producerea de energie poate crea stari de greata, o respiratie urat mirositoare, dureri de cap, dureri musculare si chiar pietre la rinichi. Alte efecte secundare neplacute includ constipatia (de la un deficit de fibre), oboseala intensa si oase slabite (proteinele animale pot duce la cresterea aciditatii sangelui, facand corpul sa isi foloseasca calciul pentru a-l neutraliza).
3. Strategia care pretinde sa iti prelungesc viata pe masura ce te ajuta sa slabesti: Restrictia calorica
Metoda: Consuma cu 20-25% mai putine calorii decat are nevoie corpul tau sa functioneze. (Folosind recomandarea de 2.000 de calorii pe zi, o persoana in acest tip de dieta ar consuma intre 1500-1600 de calorii zilnic).
Promisiunea: Poti reduce riscul aparitiei unor boli de inima si sa iti imbunatatesti functia cardiovasculara in timp ce slabesti.
Problema: Cand reduci drastic caloriile, corpul tau se adapteaza invatand cum sa faca mai mult cu mai putin. Scade ritmul metabolic si depoziteaza grasimile mai eficient, spune Sasson. Exista o teorie dezbatuta aprins ca aceasta actiune incetineste procesul de imbatranire. Desi testele initiale au aratat asta, studiile mai recente contrazic teoria.
Riscurile: Mancand putin mai mult decat intr-o dieta saraca in calorii te face mai predispusa la ingrasare. De asemenea, risti sa pierzi masa musculara si osoasa. Daca nu urmezi acest plan sub supravegherea unui nutritionist, vei ajunge sa a deficiente nutritive serioase. (sursa: fabuloase.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sanatate diete metoda promisiunea problema riscurile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1921 (s) | 23 queries | Mysql time :0.052476 (s)