News Flash:

Dieta Wurtman. Slabesti si previi depresia in acelasi timp

5 Aprilie 2012
2035 Vizualizari | 0 Comentarii

Exista o stransa legatura intre mancare, stress si depresie. Judith Wurtman, nutritionist renumit in SUA, a inventat "dieta bunei dispozitii" care, pe langa faptul ca tine depresiile la o parte, te ajuta sa si slabesti cateva kilograme. 

Dupa ce a studiat efectele dietei intr-o perioada de 15 ani, Judith Wurthman de la Massachusetts Institute of Tehnology (MIT) a concluzionat ca mesele de tip fast-food luate la pranz nu vor elimina senzatia de foame. Carbohidratii ajuta eliberarea unor substante chimice care stimuleaza producerea de serotonina. Serotonina este substanta care controleaza creierul in ceea ce priveste managementul sistemului raspunzator de stres. Serotonina ne face sa ne simtim mai calmi si ne ajuta sa ne controlom mai bine emotiile.

Pentru a descoperi care sunt efectele serotoninei, trebuie sa lucrati cu creierul dumneavoastra, sustine nutrionistul. Nivelul de serotonina variaza pe parcursul zilei: este crescut in mod natural dimineata, deci nu trebuie sa mancati multi carbohidrati la micul dejun. Dar intre orele 16 - 4, nivelul serotoninei este foarte scazut. Efectele serotoninei isi fac aparitia incepand cu primele 30 de minute dupa masa si dureaza aproximativ 3 ore.

Nutritionistul ne recomanda sa consumam carbohidrati o data la 3-4 ore; in felul acesta crestem nivelul de serotonina, ne simtim mai veseli si nevoia de a manca mai mult dispare.
Acesta este doar un mic sumar al dietei Wurtman pentru combaterea stresului. Dieta prezentata mai jos este pentru femei. Barbatii s-ar putea sa aiba nevoie de mai multe calorii pe care le vor lua dintr-un aport suplimentar de fructe si legume. Iata cum arata un meniu in dieta Wurtman:

Mic dejun

- o cana de iaurt cu cereale integrale
- ½ banana sau un ou
- ½ briosa

Motive: Micul dejun nu este destinat pentru eliberarea stresului. Tinta este sa hranim corpul cu proteine si carbohidrati.
Ce trebuie evitat: Un mic dejun care sa contina numai carbohidrati (paine si briosa). Motivatia este ca organismul are nevoie de proteine si de carbohidrati pentru a stimula activitatea de dimineata.

Pranz

- 1 sandwich cu piept de curcan si rosie sau piept de pui la gratar cu cartof la cuptor si cu salata.
Motive: Un pranz bogat in proteine ajuta la eliberarea unor substante chimice care genereaza energie.
Ce trebuie evitat: Trebuiesc evitati carbohidratii (de exemplu, pastele).

Cina

- legume cu paste
- pui la gratar cu spanac 
- capsuni
- 1 pahar de vin
Motive: o cina bogata in carbohidrati va va ajuta sa va calmati si sa va relaxati seara. Vinul va ajuta sa va relaxati mai mult si efectul calmant este mai puternic.
Ce trebuie evitat: Seara trebuie evitat aportul de proteine. Acestea genereaza energie si seara nu este nevoie de aceasta. Grasimile si proteinele vor bloca efectele serotoninei.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta bunei dispozitii carbohidratii mic dejun pranz cina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1471 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020311 (s)