News Flash:

Dieta recomandata inainte si in timpul sarcinii (IV)

25 Martie 2011
1687 Vizualizari | 0 Comentarii

In al treilea trimestru de sarcina bebelusul inca mai trece prin etape de dezvoltare importante - mai ales dezvoltarea creierului. In aceasta perioada, apetitul tau va scadea datorita cresterii in dimensiune a fatului dar si a uterului, care apasa pe stomac, ceea iti va ingreuna posibilitatea de a mentine o dieta sanatoasa. Iata ce ar trebui sa faci in trimestru al III-lea, pentru a avea o dieta sanatoasa:

1. Mareste aportul de calorii.
In timpul ultimului trimestru, ai nevoie de aproximativ 300 de calorii mai mult in fiecare zi. Acest lucru te va face sa iei in greutate, dar asta este de asteptat. Nu incerca sa tii cura in timpul ultimului trimestru de sarcina, dar asigura-te ca kilogramele in plus provin dintr-o alimentatie sanatoasa, si nu din semipreparate sau rontaieli.

2. Elimina viciile alimentare.
Semipreparatele alimentare sunt deosebit de tentante in al treilea trimestru. Te simti obosita si nu ai chef de gatit, asa ca este mai usor sa cumperi de la magazin. Sau esti, de asemenea, ingrijorata de momentul nasterii, si rontaitul este o metoda reconfortanta. Aceste doua tipuri de comportament iti vor face de fapt, mai rau - semipreparatele nu iti asigura componentele nutritive de care ai nevoie pentru a crea energia necesara si nu te vor ajuta sa-ti invingi temerile, ci te vor face sa te simti mai rau pentru ca le-ai mancat.

Cand vrei sa mananci ceva rapid, concentreaza-te pe fructe si legume proaspete. Adauga putina branza sau o alta sursa de proteine, si gustarea ta va fi una sanatoasa. Daca esti nerabdatoare sau ingrijorata de momentul cand vei da nastere copilului, incerca sa vorbesti cu partenerul tau, medicul sau o prietena de incredere, care a trecut, de asemenea, prin experienta nasterii, in loc sa rontai alimente nesanatoase. Este normal sa ai temeri referitor la nastere, dar e mai bine sa te ocupi de anxietatea ta, facand ceva constructiv, ca o sesiune de exercitii prenatale, decat prin consumul de alimente nesanatoase.

3. Mese mici si dese.
Te vei simti mai bine, daca mananci mai multe mese mici pe parcursul zilei, mai degraba decat daca servesti mese bogate. Stomacul tau va fi un pic inghesuit de bebelusul tau, spre sfarsitul sarcinii si mesele mai mici vor fi mai usor de digerat.

4. Introdu acizii grasi in dieta ta.
O grupa de alimente de care ai nevoie in dieta ta in al treilea trimestru sunt grasimile sanatoase. Ultimele saptamani inainte de nastere sunt atunci cand creierul bebelusului tau este in etapa cea mai importanta de dezvoltare. Ai nevoie mai ales acizi grasi esentiali, inclusiv Omega 3, pe care le poti obtine din portii de peste si unele fructe cu coaja lemnoasa. Ai putea, de asemenea, sa iei un supliment in cazul in care aceste alimente nu sunt pe gustul tau. Pe piata exista suplimente pe baza de acizi grasi create special pentru femeile insarcinate si care alapteaza.

5. Continua sa consumi aceleasi alimente sanatoase pe care le-ai consumat pana acum.
Inca ai nevoie de carne slaba, de proteine, de cereale integrale, fructe si legume si grasimi sanatoase pe care le-ai mancat in timpul primelor doua trimestre. Si nu uita sa bei multa apa - daca esti hidratata suficient, te va va ajuta sa duci sarcina la bun sfarsit, puternica. De asemenea, incearca sa servesti gustari sanatoase, alcatuite din fructe si legume proaspete, dar acum trebuie sa adaugi unele proteine - cum ar fi branza sau lapte - pentru a rotunji gustarea si pentru a-ti mentine starea de saturatie mai mult timp.

Citeste si: 

Dieta recomandata inainte si in timpul sarcinii (I)

Dieta recomandata inainte si in timpul sarcinii (II)

Dieta recomandata inainte si in timpul sarcinii (III) 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta sanatoasa
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1449 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020715 (s)