News Flash:

Dieta recomandata inainte si in timpul sarcinii (III)

24 Martie 2011
2381 Vizualizari | 0 Comentarii

Trimestrul al doilea de sarcina este un moment important si de aceea este esential sa te concentrezi asupra mancarii la fel de sanatoase, pe cat posibil. Acest lucru te va ajuta sa recuperezi ce ai pierdut in primul trimestru din cauza greturilor si va pregati organismul pentru provocarile din ultimul trimestru.

Dieta in al doilea trimestru de sarcina
ar trebui sa contina mai multe portii de fructe si legume - inclusiv legumele cu frunze verzi, fructe bogate in vitamina C si o buna sursa de vitamina A, mai multe portii de cereale integrale, grasimi sanatoase si acizi grasi esentiali. De asemenea, in aceasta perioada trebuie sa consumi aproximativ 70 g de proteine in fiecare zi.

Dupa ce in primul trimestru te-ai confruntat cu greturile, in al doilea incep poftele si respingerea unor gusturi, posibil anterior preferate. Se crede ca poftele alimentare si aversiunile sunt modul organismului de a obtine substante nutritive de care are nevoie si evitarea alimentelor care ar putea fi daunatoare. Si, in timp ce nu exista nici o certificare stiintifica solida pentru a sprijini acest lucru, teoria are cu siguranta sens.

Poftele ciudate pot semnaliza o deficienta grava. Daca nu ai pofta de un element non-alimentar, cum ar fi carbune, gheata, creta sau vopsea, poti, in conditii de siguranta sa-ti faci pofta cu moderatie. Daca, insa poftesti la un produs non-alimentar, consulta medicul care-ti supravegheaza sarcina, deoarece aceste tipuri de pofte, cunoscute sub numele de pica, pot indica o deficienta grava, de baza, care trebuie sa fie abordata.

Chiar si cantitati mici de ciocolata si inghetata pot avea locul lor intr-o alimentatie sanatoasa in timpul sarcinii, iar daca ai pofta de un aliment sanatos, cum ar fi capsunele poti manca cate doresti. Inlocuieste alimentele nesanatoase cu unele cu gust asemanator, dar sanatoase. Cel mai greu poti rezista cand pofetsti la acele alimente nesanatoase pentru tine. De exemplu, sushi este un aliment pe care femeile gravide trebuie sa-l evite, datorita riscului de a suferi o infectie alimentara.

Dieta recomandata inainte si in timpul sarcinii (I)

Dieta recomandata inainte si in timpul sarcinii (II)

De asemenea, daca ai pofta de branza feta, incerca sa o inlocuiesti cu o branza de capra din lapte pasteurizat. Daca ai pofta de chips-uri, asigura-te ca mananci suficienta sare - pofta de chips ar putea indica de fapt o dorinta de sare suplimentara. Unele floricele cu sare pot fi inlocuite cu cereale, bogate in fibre. Daca ti-e pofta de pizza, mai bine prepara tu una acasa, folosind tipuri de carne usoara si legume, dar nu te priva. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sushi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1583 (s) | 34 queries | Mysql time :0.024976 (s)