News Flash:

Dieta Pritikin, slabesti si ameliorezi boala

22 Aprilie 2011
2028 Vizualizari | 0 Comentarii

Multe persoane aleg sa faca schimbari in ceea ce priveste stilul lor de viata doar dupa ce afla ca au probleme serioase de sanatate. La fel a procedat si Nathan Pritikin, in anii '50, dupa ce a aflat ca are o afectiune cardiaca grava, ce nu-i lasa sanse prea mari de supravietiuire. In lupta cu boala, a pus la punct un regim alimentar, dieta Pritikin in prima sa varianta, ce nu numai ca a functionat dar a sfidat sansele date de medici pentru supravietuirea lui. Doua decenii mai tarziu, fiul sau, Robert Pritikin, imbunatateste conceptul si il prezinta sub forma a ceea ce se cunoaste astazi a fi dieta Pritikin, un regim ce promoveaza consumul scazut de grasimi, exercitiile fizice intense si sanatatea inimii.

Dieta Pritikin este recomandata indeosebi persoanelor obeze, care, din cauza kilogramelor in plus, se confrunta si cu alte probleme de sanatate. Pe langa pierderea in greutate, regimul reduce colesterolul rau, ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la reglarea nivelului de insulina, astfel incat cei care sufera de diabet zaharat de tipul II pot controla adesea boala lor prin regim alimentar, fara a recurge si la medicamente.

Principiile dietei Pritikin
Proportia grasimilor reprezinta circa 10% din totalul alimentelor, dieta bazandu-se in general pe carbohidrati „buni", care potolesc foamea: legume, fructe si cereale integrale, nerafinate. Pritikin afirma ca cel mai important lucru este densitatea calorica a fiecarui aliment. Daca un aliment are 375 de calorii la 100 g, densitatea calorica este de 3,75 calorii/gram. Cu cat alimentul este mai rafinat, cu atat creste densitatea sa in calorii. De aceea, se recomanda consumul de alimente bogate in fibre si apa pentru a obtine senzatia de satietate, evitandu-se dulciurile, fainoasele, ouale si cantitatile mari de carne. In acest fel, persoanele care tin regimul pot manca satios, fara a acumula prea multe calorii.

Programul Pritikin nu se limiteaza doar la fructe si legume, insa este de preferat ca hrana consumata de-a lungul unei zile sa se imparta intre cinci si sase mese. Pentru a avea efectele dorite, dieta include si exercitiile fizice, cel mai recomandat fiind mersul pe jos timp de 30-45 de minute.

Alimente premise
Pentru pierderea in greutate, Pritikin a realizat o lista cu alimentele permise, in care a inclus si cantitatile in care pot fi consumate:

- o jumatate de cana cu cereale integrale, cum ar fi: grau, ovaz, orez brun (cate o portie de cinci ori pe zi);
- cate o cana cu legume crude (fasole, mazare, broccoli) sau o jumatate de cana cu legume fierte pe zi;
- doua-trei portii de fructe pe zi, dintre care una poate fi formata din suc preparat in casa, proaspat;
- doua portii pe zi de alimente bogate in calciu cum ar fi laptele sau iaurtul degresat;
- trei portii pe saptamana de peste sau crustacee, o portie de carne de pasare pe saptamana si doar o data pe luna o portie de carne de vita;
- produsele rafinate precum pastele din faina alba sau crema de branza trebuie limitate la maximum doua portii pe zi, fiind de preferat sa se consume in combinatie cu legume, pentru a furniza o cantitate mica de calorii;
- bauturile care contin cofeina nu pot fi consumate mai mult de o data pe zi. In schimb, sunt recomandate sucurile din legume, apa plata si ceaiurile fara cofeina;
- alcoolul nu este indicat, insa vinul rosu este permis daca nu se consuma mai mult de patru pahare pe saptamana pentru femei si pana la sapte pentru barbati.

Alimente interzise
Alimente precum uleiurile, condimentele cu o concentratie mare de sare, indulcitorii artificiali sunt alimente care dauneaza organismului. Ele nu sunt recomandate, insa in cazul in care sunt folosite, cantitatea trebuie sa fie cat mai mica. Galbenusurile, carnea procesata, alimentele prajite, snacks-urile, prajiturile si alte produse similare sunt interzise, pentru ca sunt bogate in calorii.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nathan pritikin dieta pritikin alimente premise alimente interzise
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1577 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013711 (s)