News Flash:

Dieta potrivita pentru toate varstele

23 August 2019
354 Vizualizari | 0 Comentarii

Studiile arata ca dietele vegane sunt recomandate pentru toate categoriile de varsta, chiar daca te afli intr-o etapa mai delicata a vietii (femeie gravida sau care alapteaza, copil in crestere, etc).

Din fericire, adeptii veganismului nu trebuie sa isi faca grji in legatura cu aportul de vitamine din alimentatie, chiar daca plantele nu sunt surse foarte bune de proteine, intrucat nu contin toata gama de aminoacizi de care organismul omului are nevoie. Un vegan poate obtine suficiente proteine din linte, fasole, tofu, soia si alte produse din surse vegetale, cum ar fi seminte si nuci. Mai mult decat atat, exista anumite alimente precum produse din soia, quinoua sau algele marine care contin proteine complexe.

Criticii stilului de viata vegan sustin insa ca persoanele care adopta acest regim vor pierde o multime de substante nutritive esentiale ce se regasesc in produsele de orginie animala. Pe de alta parte, medicii nutritionisti sustin ca acesta nu mai este un motiv de ingrijorare, insa atrag atentia ca oamenii care adopta un regim vegan trebuie sa acorde o mare atentie la oferta de nutrienti din meniul zilnic.

Cu toate ca este necesar un efort destul de mare pentru a te adapta la dieta vegana, beneficiile pe care aceasta ti le va aduce sunt multiple!

In cazul in care treci de la dieta clasica omnivora la dieta vegana vei fi nevoita sa elimini produsele de origine animala. Alimentele permise in dieta vegana sunt, in mare parte, cerealele integrale, fructele, legumele, fasolea, semintele, mazarea si nucile. Datorita faptului ca aceste alimente sunt reprezentate intr-o proportie mai mare in dieta vegana decat in cea obisnuita, aportul de nutrienti din fiecare zi va creste in consecinta.

Un plan de alimentatie vegan potrivit pentru organismul tau este absolut necesar, altfel organismul risca sa fie lipsit de acizi grasi esentiali, vitamina B12, calciu, fier, zinc sau iod. Este recomandat sa renunti la variantele fast-food de mancaruri vegane si sa optezi pentru legume si fructe proaspete, fasole, ciuperci si cereale, deoarece primele enuntate sunt sarace in nutrienti.

Rezultatele arata ca adeptilor veganismului li s-au ameliorat durerile, articulatiile umflate si rigiditatea articulara matinala, spre deosebire de adeptii dietei omnivore.

Modurile prin care poti trece la un stil de viata vegan sunt numeroase, insa cea mai usoara modalitate este sa incepi cu dieta vegetariana, iar mai apoi sa treci pe cea vegana:

– Elimina toata carnea din alimentatie, inclusiv carnea de pui si pestele. Insa trebuie sa ai grija, pentru a nu fi tentata sa suplimentezi cantitatea consumului de oua si produse lactate in schimbul carnii. Incearca sa te concentrezi pe includerea in dieta a vegetalelor ce au un continut mare de proteine.
– Include in dieta treptat, din ce in ce mai multe cereale integrale, legume, tofu, fasole, seminte si nuci.
– Fii atenta la lista de ingrediente! Evita produsele care contin gelatina sau orice alt produs de origine animala, excluzand ouale si lactatele.
– Dupa ce te-ai acomodat cu toate acestea, incearca sa faci un pas inainte si elimina lactatele, ouale si mierea. Nu este necesar sa faci acest pas deodata, el poate fi facut foarte bine si treptat. sursa: elle.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

diete slabire diete detox detoxifiere
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1790 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023583 (s)