News Flash:

Dieta perfecta pentru un creier sanatos

27 Ianuarie 2017
4067 Vizualizari | 0 Comentarii
Dupa cum sugereaza si numele, dieta pentru creier este un mix intre dieta DASH si cea Mediteraneana si pune accentul pe o minte sanatoasa dar si pe prevenirea unor afectiuni precum Alzheimer.
M-am surprins recent cumparand o “salata pentru creier” din supermarket ce continea somon, ton, salata verde, avocado si seminte de dovleac. Si dupa ce am luat pranzul, m-am trecut prin cap modul in care stresul ne arde zilnic neuronii si la frica mea cea mai mare: declinul cognitiv. Drept urmare, m-am gandit ca ar fi o idee excelenta sa aflu ce alte alimente sunt benefice creierului.
Si cum Universul stie intotdeauna ce link-uri vrei sa vezi pe Facebook, mi-au aparut in feed un articol publicat pe livescience.com despre The Mind Diet, asa-numita dieta pentru creier. Conform site-ului, acest tip de alimentatie care isi propune sa sprijine creierul in demersurile zilnice si sa intarzie precesul de imbatranire s-a nascut din mix-ul a doua alte diete celebre. Dieta DASH, care a fost dezvoltata cu scopul de a scadea hopertensiunea prin alimentatie si dieta Mediteraneana, ce ne propune sa alegem alimente cat mai naturale, cu un consum limitat de grasimi nesanatoase si carne rosie.
Practic, dieta MIND recomanda consumul zilnic a 10 alimente si evitarea a 5 alimente. Vestea buna este ca regulile aceste diete sunt simple, si includ lucruri delicioase, precum unt, peste, sau vin rosu, iar acest lucru o face in mod sigur mai simplu de urmat pe termen lung.
Dieta pentru creier: cele 10 alimente recomandate zilnic
Legume
Legume verzi (salate, spanac etc)
Fructe de padure, in special afine
Nuci
Fasole
Vin
Cerealele integrale
Peste
Pasari de curte
Ulei de masline
Dieta pentru creier: cele cinci alimente nerecomandate
Alimente prajite sau fast food
Carne rosie
Branzeturi
Unt si margarina
Dulciuri si produse de patiserie
Citeste si:
4 trucuri surprinzatoare ce sporesc viteza creierului!
Dieta pentru creier: Regulile
Consuma cel putin trei portii de cereale integrale pe zi
Mananca o salata in fiecare zi
Manca o leguma in fiecare zi
Bea un pahar de vin rosu in fiecare zi
Ciuguleste nuci pe post de gustare aproape in fiecare zi
Mananca fasole in fiecare zi
Consuma carne de pasare de curte si fructe de padure cel putin doua ori pe saptamana
Alege pestele cel putin o data pe saptamana
Alimentele nesanatoase sunt permise, dar mai putin de o portie pe saptamana, cu exceptia untului (este permis consumul unei lingurite de unt pe zi)
sursa: elle.ro
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1591 (s) | 23 queries | Mysql time :0.024150 (s)