News Flash:

Dieta pentru o inima sanatoasa

12 Ianuarie 2015
1157 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru a avea o inima sanatoasa trebuie  sa ai o alimentatie sanatoasa si echilibrata care presupune sa beneficiezi de toate principiile nutritive, sa ai 3 mese principale si doua gustari si sa mananci regulat. Toate acestea contureaza un stil de viata sanatos in momentul in care introducem si activitatea fizica. 
In primul rand reduceti consumul de sare si zahar, consumati cel putin cinci portii de fructe proaspete pe zi. Mancati minim doua sau trei portii de legume proaspete sau preparate corespunzator, cel putin o data sau de doua ori leguminoase si inlocuiti painea alba si pastele rafinate cu painea si pastele integrale.
In al doilea rand evitati tutunul, cafeaua si alcoolul si faceti exercitii fizice cel putin 40 de minute de 3 ori pe saptamana, acesta in functie si de afectiunea si indicatiile acesteia.

Beneficiile consumului Acizilor Grasi Omega 3

Dieta in hipertensiunea arteriala
 
Conform unui studiu efectuat la Universitatea Forvie Site din Cambridge,  o dieta bazata pe fructe, nuci si seminte oleaginoase, legume, leguminoase si cereale integrale preparate simplu are cele mai bune rezultate in prevenirea atacului de cord. 
Fructele si legumele trebuie sa formeze baza unei diete sanatoase pentru inima.
Benefiicile vinului pentru inima
Diverse studii statistice arata ca, daca bem intre 100 si 200 ml (1/2-1 pahar) de vin rosu pe zi  (nu vin alb), riscul de deces in urma unui atac de cord va scadea, dar acest efect pare sa fie prezent doar la barbatii cu varsta peste 50 de ani. Insa daca aceasta cantitate de vin rosu creste, automat rata mortalitatii datorate bolilor cardiovasculare creste. 
Efectul benefic consumului de vin rosu se datoreaza flavonoizilor fenolici. Aceste substante provin din struguri si pielita lor, responsabile de culoarea vinului rosu, actionand ca inhibitori ai oxidarii lipoproteinelor si prevenind depozitele de colesterol din artere, boala cunoscuta sub numele de arterioscleroza.
In cazul in care restrictiile sunt mai severe, mustul sau consumul de struguri este mult mai sanatos pentru inima si pentru intregul organism. 
Indicatii nutritionale pentru diverse boli cardiovasculare
1.Angina Pectorala:
Cresterea consumului de struguri, nuci, ceapa (imbunatateste fluiditatea sangelui si fluxul sangvin prin arterele coronariene), cereale integrale, orz, secara, cartofi, piersici, capsuni, dovleci, caju, mango, must de struguri.
Reduceti sau eliminati: grasimi saturate, sodiu
2. Infarct Miocardic:
Cresteti consumul: fructe, leguminoase, legume, nuci, soia, anghinare, tarate de grau, ulei de masline, peste, antioxidanti, coenzima Q10, fibre.
Reduceti sau eliminati: carne, fier, grasimi saturate,colesterol, acizi grasi trans, lapte si produse lactate, bauturi alcoolice, zahar alb, sodiu.
3. Aritmia:
Cresteti consumul: calciu, magneziu, potasiu, uleiuri.
Reduceti sau eliminati: bauturi excitante, bauturi alcoolice si grasimi saturate.
4. Insuficienta cardiaca:
Cresteti consumul: nuci, mazare, broccoli, cirese, grepfruit, coenzima Q10.
Reduceti sau eliminati: sodiu, bauturi alcoolice (inlusiv bere)
Opteaza pentru o alimentatie sanatoasa si echilibrata pentru a avea o inima sanatoasa, astfel vei preveni bolile cardiovasculare si complicatiile acestora. 
Autor: Nutritionist-Dietetician Camelia Mesesan 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta inima sanatoasa camelia mesesan orz secara cartofi piersici caju
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1569 (s) | 34 queries | Mysql time :0.042472 (s)