News Flash:

Dieta Ohsawa: slabesti cu ajutorul cerealelor

12 Iunie 2011
2919 Vizualizari | 0 Comentarii

Despre dieta Ohsawa se spune ca este una dintre cele mai severe, dar te ajuta sa-ti detoxifici organismul, sa-ti imbunatatesti digestia si sa slabesti. Aceasta dieta a fost conceputa de dr. George Ohsawa, fondatorul macrobioticii si se bazeaza pe consumul de cereale naturale nedecorticate, legume si fructe yang. Potrivit creatorului, alimentele pot fi clasificate, din punctul de vedere al incarcaturii lor energetice, in alimente care amplifica in fiinta energia Yang si alimente care amplifica energia Yin. 

Dieta este bine sa aiba urmatoarea proportie: 70% pana la 90% din hrana sa fie cereale, iar 10 pana la 30% sa fie legume preparate printr-unul din diferitele procedee culinare ce vor fi prezentate in continuare. Regimul prevede ca pe o durata de zece zile sa se consume exclusiv cereale: grau, orez, mei si hrisca, in orice combinatie si proportie, fierte sau coapte. Ca lichid trebuie sa se consume doar apa si numai in cazuri exceptionale ceai de busuioc sau ceai negru.

Acest regim poate fi repetat de mai multe ori (in grupe de cate zece zile) cu o pauza de una pana la cinci zile intre doua astfel de grupe, timp in care se pot consuma si alte alimente, de preferinta tot yang, pana cand se obtine efectul dorit. 

Lista alimentelor Yang

Cereale: orez, mei, grau, hrisca;
Legume: linte, varza alba, laptuca, frunze si radacina de papadie, andive, varza creata, praz, ridiche, nap, ceapa, patrunjel, hasmatuchi, soia, morcov. dovleac, brusture, creson;
Seminte: susan, floarea soarelui, dovleac;
Peste: somon, languste, creveti, homar, heringi, sardine, icre caviar;
Carne: porumbel, potarniche, curca;
Oua: de fazan;
Lactate: branza de capra;
Fructe: fragi, mure, castanet, mere, nuci;
Bauturi: macerat sau ceai din musetel, rozmarin, ceai natural japonez (Boncha), malt, cicoare, cafea Ohsawa, cafea de papadie; ceai Dragon, ginseng;
Condimente: scortisoara, marar, busuioc, cimbru, rozmarin, cimbrisor, patrunjel, salvie, hrean, sofran, cicoare salbatica, gentiana, sare marina nerafinata.

Efectele dietei Ohsawa
Actiunea regimului produce curatarea organismului de toxine, eliberand traseele energetice din corp. Aceasta purificare generala are drept efect imediat limpezirea mintii, digestia devine mai buna, secretiile hormonale sunt reglate, iar tenul devine curat si luminos. Iata cateva retete culinare care fac posibila urmarea acestui regim alimentar.

Grau copt 
Se spala foarte bine graul si se pune in tigaie cu sare si apa, atat cat sa-l acopere. Se lasa la foc tare pana se evapora apa, dupa care se amesteca continuu. Este foarte important ca focul sa fie puternic, pentru ca bobul sa fie crocant si nu tare. Se coace pana cand graul isi schimba usor culoarea si este usor de mestecat. Ideal intr-un astfel de caz este folosirea unei tigai de teflon sau a unui ceaun de fonta. Se procedeaza analog cu hrisca si meiul cu precizarea ca trebuiesc coapte fara a fi umezite in prealabil.

Supa de orez cu galuste de grau 
Dintr-o cantitate de faina de grau integral, apa si sare se face o coca moale (mai moale decat cea pentru turtite) si se lasa la inmuiat 15-25 minute. 
Din aceasta se fac galustele de marime mica, care se pun in apa clocotita cu sare. Se fierb circa 10 minute, dupa care se adauga orez sau faina de orez.

Terci de grau si orez 
Se pune apa cu sare la fiert. Cand clocoteste se toarna in ploaie, faina de grau integral si faina de orez, pana obtineti consistenta dorita. Atentie! Si graul si orezul se umfla la fiert, astfel incat va trebui sa lasati compozitia mai moale. Se fierbe circa 20-30 de minute.

Turtite din faina de grau 
Se macina fin graul, pana devine ca o faina. Se face o coca din apa, sare si faina de grau complet obtinuta anterior. Se lasa cca. doua ore la muiat, dupa care se fac turtite care se fac turtite care se coc intr-o tigaie de teflon, fara ulei, la foc mic. Se recomanda ca turtitele sa fie cat mai subtiri. Se procedeaza analog pentru hrisca. De asemenea, se pot face turtite si din amestecul fainii de grau cu faina de hrisca. Se pot face si din faina de grau complet in care se incorporeaza cateva linguri de orez fiert. Se face un aluat mai moale in acest caz.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta oshawa grau copt
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013674 (s)