News Flash:

Dieta nu ajunge daca vrei sa slabesti. Iata la ce sa fii atenta

8 Ianuarie 2013
1561 Vizualizari | 0 Comentarii

Semnalul de alarmă tras de medici este acela că, odată ce kilogramele au început să se adune şi descoperi dintr-o dată că te lupţi cu obezitatea, e foarte puţin probabil ca lucrurile să se schimbe doar prin dietă. Când iei mult în greutate (mai ales dacă asta se întâmplă într-un interval relativ scurt, de 1-2 ani), tendinţa generală este ca îngrăşarea să continue într-un ritm încăpăţânat pe tot parcursul vieţii. Pentru bărbaţi, acest proces este destul de constant ca manifestare, pe când la femei îngrăşarea debutează lent, însă se accelerează în jurul vârstei de 30 de ani.
Recomandarea oamenilor de ştiinţă este aceea ca, în locul chinului de a urma diete (peste diete!), cea mai bună politică este să prevenim obezitatea şi să ne monitorizăm atent silueta, pentru a nu ajunge să ne îngrăşăm peste măsură. Ce facem însă atunci când suntem puşi în faţa faptului de a admite că lucrurile au scăpat de sub control?
Războiul cu tine însăţi
Oricât de deprimantă ar fi concluzia specialiştilor, nu e totul pierdut şi ai oricând o şansă să revii la o greutate normală. Obezitatea e foarte greu de acceptat, în primul rând faţă de tine însăţi, pentru că imaginea pe care o vezi în oglindă şi cea pe care o ai tu despre tine nu mai coincid. Ajungi atunci să simţi că eşti captivă într-un corp care nu-ţi aparţine şi care nu mai seamănă deloc cu tine. Însă, pentru a reuşi să te recapeţi pe tine însăţi, trebuie să treci peste această barieră cu orice preţ.
Din fericire, vei găsi întotdeauna pe cineva care să te ajute. Cea mai bună opţiune este să nu te apuci de una singură să-ţi numeri caloriile sau să te urci zilnic pe cântar (pentru că nu vei face altceva decât să te stresezi şi mai tare), ci să apelezi la un medic nutriţionist, care să-ţi facă o serie de analize, pe baza cărora să conceapă apoi un plan alimentar personalizat. Totuşi, chiar dacă ai grijă ce mănânci, faptul că stai toată ziua pe scaun n-o să te ajute prea mult la slăbit. Fă-ţi abonament la o sală de fitness, unde să lucrezi îndeaproape cu un antrenor personal, care îţi va spune ce zone ale corpului trebuie să lucrezi pentru a arde eficient caloriile.
Dacă nu îţi poţi permite toate astea, nu renunţa la luptă şi, mai ales, nu te consola cu nouă porţie de cartofi prăjiţi: ai şi alte soluţii la îndemână! Există câteva lucruri de bun-simţ pe care le ştim cu toţii despre ce ar trebuie să însemne o alimentaţie sănătoasă. Şi vestea bună e că sunt şi uşor de aplicat: stai departe de dulciuri şi prăjeli, renunţă la sucurile acidulate, sosuri şi mâncăruri pline de grăsimi şi aprovizionează-te din plin cu fructe, legume, carne slabă (pui, peşte), lapte şi iaurt (nu şi cel cu fructe!). Nu mai cumpăra pâine albă, ci doar din cereale integrale, înlocuieşte prăjiturile cu salate de fructe şi, cel mai important, mănâncă puţin şi des, la ore fixe.
Iar dacă vrei cu adevărat să faci mişcare, alege scările în locul liftului, mergi pe jos la serviciu, apucă-te de un sport care să-şi facă plăcere şi căruia să-i dedici zilele de week-end sau dă drumul la muzică şi începe să dansezi, chiar dacă eşti doar tu în cameră. Fă asta timp de o oră în fiecare zi şi după o lună nu te vei mai recunoaşte în oglindă! Principalul lucru pe care trebuie să-l înţelegi este că poţi face asta pentru tine. Totul e să nu te laşi descurajată dacă nu slăbeşti 5 kilograme în 2 zile, să fii mereu activă şi să nu mai amâni totul pentru o zi de luni care ştii din capul locului că nu va veni niciodată.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2172 (s) | 23 queries | Mysql time :0.061362 (s)