News Flash:

Dieta indicelui glicemic

17 Noiembrie 2011
2460 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta indicelui glicemic se bazeaza pe felul in care organismul raspunde la carbohidrati. Adica cu cat creste glicemia la diferite alimente ingerate. Cu cat creste mai repede glicemia, cu atat pancreasul secreta mai multa insulina. Efectul? Senzatia de foame apare mai des si mancam mai mult.

Carbohidratii se impart in „buni"(cu indice glicemic scazut) si „rai" (cu indice glicemic mare). Aceasta dieta consta de fapt in a sti sa alegi glucidele cu indice glicemic scazut. Cu cat acesta este mai ridicat, cu atat raspunsul organismului este mai brutal. Cu cat indicele glicemic este mai scazut, cu atat raspunsul este mai bland si progresiv.

Daca vrei sa slabesti, trebuie sa alegi alimentele cu indice glicemic sub 50. O atentie deosebita trebuie acordata si asocierii acestor glucide cu proteinele si lipidele, cum ar fi: carnea grasa, branzeturile grase. Acestea pot modifica indicele glicemic al unor alimente. Grasimile sunt permise cu o singura conditie: niciodata sa nu le asociezi cu glucide cu indice glicemic ridicat, care sunt direct stocate de catre organism.

Cele trei mese recomandate pe zi trebuie sa fie compuse din proteine, lipide si glucide cu indice glicemic scazut (fructe, legume, proteine si grasimi slabe, in cantitate redusa).

Alimente cu indice glicemic foarte mare
Cartofi prajiti 95
Morcov fiert 85
Cereale cu ciocolata 77
Lasagna 75
Pepene verde 75
Gogosi 75
Miere 73
Mamaliga 70
Paine alba 70
Ananas (din conserva) 65
Bere 110
Bauturi carbogazoase dulci peste 60

Alimente cu indice glicemic mediu
Mango 50
Baton de cereale
(fara zahar adaugat) 50
Kiwi 50
Ciocolata 49
Cereale integrale
(fara zahar adaugat) 45
Suc de grepfrut
(neindulcit) 45
Paine integrala de secara sau faina de secara 45
Banana (verde) 45
Spaghete 40
Smochine uscate 40
Unt de arahide
(fara zahar adaugat) 40

Alimente cu indice glicemic scazut
Mazare verde 35
Mere 35
Iaurt de soia (cu aroma de fructe) 35
Suc de rosii 35
Grepfrut, pomelo 30
Capsune, mure,
afine, zmeura,
coacaze rosii 25
Ciocolata neagra (mai mult de 70% cacao) 25
Lamaie 20
Migdale 15
Varza de Bruxelles 15
Broccoli 15
Masline 15


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1685 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020072 (s)