News Flash:

Dieta in perioada examenelor

31 Ianuarie 2012
2979 Vizualizari | 0 Comentarii

O dieta corecta poate face diferenta in obtinerea rezultatelor scolare. Este esential ca in perioadele in care sustineti examene sa va asigurati ca prin dieta oferita, furnizati creierului o cantitate constanta de energie, sustine Dr. Michael van Straten, expert in nutritie. 

Cum functioneaza dieta pentru examene
Anumite alimente se descompun diferit si au efecte diferite asupra organismului. In aceasta dieta, Michael sugereaza modalitati de a va asigura ca creierul primeste un flux constant si continuu de energie, ajutandu-va sa va concentrati cat mai bine si pentru cat mai mult timp posibil. Cat de des mancati este la fel de important ca ceea ce manancati. Iata ce trebuie sa mancati in perioada examenelor

1. Zahar
Tentatia de a te hrani cu dulciuri, ciocolata sau batoane energizante pentru a-ti asigura energia este mare, dar, de fapt, astfel de alimentei trebuie tinute la cote minime. Orice altceva, cu un continut ridicat de zahar va da un impuls pe termen scurt, dar urmarea va fi scaderea brusca a zaharului din sange. 

Rezultatul este un carusel a functiei cerebrale care va afecta serios concentrarea, memoria si performanta. Zaharurile de care are nevoie creierul ar trebui sa vina mai ales din amidonuri nerafinate cum ar fi painea integrala, cereale integrale, ovaz, fasole, fulgi de cereale, orez si paste fainoase. Acestea ofera o alimentatie bogata, plus o eliberare lenta de energie pentru a ajuta la mentinerea constanta a zaharului din sange. 

2. Vitamine si minerale
Aveti nevoie mai ales de vitaminele A, B6, fier, zinc si calciu. Carenta acestor vitamine si minerale afecteaza capacitatile mintale. Include in dieta alimente care ajuta creierul:
- Pestele gras pentru acizii grasi esentiali: sardine, somon, ton, hering sau macrou;
- Creveti, scoici si crustacee pentru zinc;
- Toata carnea rosie si carnea de pasare de curte pentru proteine, fier si vitaminele din complexul B;
- Cereale integrale pentru vitaminele din complexul B dar si pentru o eliberare treptata a energiei;
- Nuci si seminte: seminte de dovleac, floarea-soarelui si susan, alune Braziliene, nuci si alune, pentru uleiuri esentiale, zinc si seleniu;
- Fructe proaspete, salate si legume cu frunze verzi pentru vitaminele C, A si acid folic;
- Ficat pentru vitamina A, fier si vitamina B12;
- Rozmarin, salvie, busuioc si ghimbir - toate acestea stimuleaza activitatea cerebrala.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

zahar
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1529 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020838 (s)