News Flash:

Dieta fara carbohidrati ar putea parea o metoda simpla prin care sa pierzi in greutate – dar este sigura?

5 Septembrie 2019
288 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7340 RON (-0.0014)
USD: 4.2803 RON (+0.0149)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Auzi zilnic diverse lucruri despre o multime de diete, deci intelegem ca poate fi derutant sa o alegi pe cea care iti doresti sa dea rezultate. Dieta fara carbohidrati a starnit mai multe opinii in randul specialistilor, asa ca iti spunem care sunt dezavantajele.

Dietele scazute in carbohidrati sunt populare de mult timp, insa in ultima vreme s-a tot discutat despre ele, iar specialistii ne spun mai multe lucruri despre acesta metoda de slabit. In functie de ceea ce alegi sa mananci, o dieta fara carbohidrati poate fi mai restrictiva decat o dieta keto. Avand in vedere ca legumele contin 3-4 grame de carbohidrati per cana, iar 28 de grame de nuci contin cam aceiasi carbohidrati, o dieta care exclude carbohidratii elimina mai multe alimente sanatoase decat orice alta dieta.

Exista, intr-adevar, carbohidrati care nu ne fac bine, precum zaharul fin si cerealele procesate, dar aceasta reprezinta doar o parte din intreaga poveste. Haideti sa luam un exemplu mai clar. Antrenamentele fizice pot duce la accidente, insa nu inseamna ca trebuie sa te opresti complet din a le mai face. Secretul este sa-ti stabilesti un program si sa folosesti aparatele atat timp cat este necesar pentru a castiga beneficiile dorite. Acelasi lucru se intampla si la carbohidrati.

Pierderea in greutate si mentinerea unui stil de viata sanatos, precum si prevenirea unor boli ca diabetul, nu necesita asemenea limitari extreme ale consumului de carbohidrati. De fapt, efectele secundare ale incercarii eliminarii complete de carbohidrati au un impact atat asupra calitatii vietii, cat si a sanatatii. Iata patru dintre aceste efecte pe care sa le ai in vedere:

Evitarea consumului de carbohidrati reduce semnificativ multi nutrienti importanti care se gasesc in alimente, inclusiv vitamine, antioxidanti, minerale, fibre, prebiotice, chiar si grasimi sanatoase. Niciun supliment sau multivitamine nu vor inlocui nutrientii esentiali care ne mentin corpul in miscare. Acest lucru va afecta functia imuna, sanatatea cognitiva si va creste riscul de a dezvolta o boala cronica, inclusiv Alzheimer sau probleme ale inimii. 

Cantitatea zilnica de fibre recomandata este de cel putin 25 de grame. Iar acest nutrient important este gasit doar in alimente care contin carbohidrati. O dieta bogata in fibre este asociata cu un risc mai scazut de a te confrunta cu probleme ale inimii, infarct, presiune crescuta a sangelui, diabet, obezitate si cateva probleme digestive. Anumite tipuri de fibre contin si prebiotice, care servesc la hranirea bacteriilor benefice din intestine, care sustin imunitatea, antiinflamarea si sanatatea mintala.

Probabil ca ai auzit de gripa cauzata de dieta keto. Se intampla cand o persoana adopta pentru prima data aceasta dieta si se confrunta cu simptome precum dureri de cap, ameteli, nervozitate, greata si dureri musculare. Acest lucru se intampla pentru ca creierul tau, care in mod normal foloseste pana la 60% din carbohidratii pe care ii mananci, trebuie sa se adapteze unei surse diferite de energie. Dar doar pentru ca organismul tau se poate adapta nu inseamna ca este o metoda ideala. La fel se intampla si atunci cand renunti la carbohidrati.

Orice dieta extrema va face din mancatul in preajma celorlalti o provocare. Se intampla ca multe persoane sa renunte la intalniri cu prietenii si mese in familie din cauza unor noi obiceiuri pe care vor sa le respecte. Alte persoane se vor supune tentatiei de a renunta temporar la dieta, ca mai apoi sa se simta vinovate pentru caderea in ispita, ajungand sa se confrunte cu depresia. Aceste iregularitati in dieta pot duce la probleme digestive serioase, distrugand calitatea vietii si sanatatea mintala. 

Ca si concluzie, dieta fara carbohidrati nu este necesara sau recomandata nici pentru pierderea in greutate, nici pentru sanatate optima. De fapt, studiile recente arata ca o dieta bazata pe plante care include alimente bogate in fibre, grasimi monosaturate, precum avocado, ulei de masline si nuci, si proteine pe baza de plante, precum linte si fasole, joaca un rol major in prevenirea diabetului de tip 2. Dietele pe baza de plante, care contin carbohidrati, au demonstrat ca pot duce la pierderea in greutate, pot imbunatati rezistenta insulinei si sprijina microbiomul sanatos al intestinelor. sursa: elle.ro

Studio Vivadiva Iasi

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

diete slabire
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1608 (s) | 23 queries | Mysql time :0.019687 (s)