News Flash:

Dieta Dukan te scapa de 10 kilograme in mai putin de 2 saptamani, mancand in special carne. Avantaje si dezavantaje

27 Mai 2018
41720 Vizualizari | 2 Comentarii

Dieta Dukan, dupa numele autorului ei (medicul francez Pierre Dukan) este in voga in randul vedetelor, insa specialistii europeni nu o recomanda pentru ca priveaza corpul de nutrienti esentiali. Mai mult, Agentia Franceza pentru Securitatea Alimentului si Mediului a introdus dieta Dukan in top 15 al dietelor dezechilibrate si potential daunatoare, iar Asociatia Britanica de Nutritie in primele cinci diete nocive pe anul 2011. Dieta are patru faze:

  1. Faza de atac. Denumita faza de atac, dureaza intre 3 si 10 zile, timp in care mananci doar proteine. Ti se permite carnea (vita, dar nu coaste sau antricot, pui fara pielita), peste (merluciu, cod, sardine, scrumbie, ton), fructe de mare, organe (doar ficat si limba), oua (preparate fara ulei), lactate degresate. In aceasta faza se pot pierde si 10 kilograme. Este obligatoriu sa bei 3 litri de apa, in celelalte faze sunt suficienti doi litri. Regimul hiperproteic te va ajuta sa elimini apa din tesuturi si iti va diminua apetitul datorita corpilor cetonici (substante naturale puternice care suprima pofta de mancare) care se produc. De asemenea, asa cum se stie, proteinele au o structura complexa, iar organismul trebuie sa lucreze mult mai mult ca sa le digere, astfel ca organismul va arde mai multe calorii decat de obicei.
  2. Faza de croaziera. In aceasta faza ai voie sa combini proteinele cu legumele sarace in carbohidrati. In aceasta perioada nu ai voie sa mananci cartofi,  mazare, linte, porumb, orez, fasole boabe, dar nici paste fainoase.Nu vei mai slabi mult, dar autorul sustine ca este normal si ca scaderea ponderala va fi cam de 1 kilogram pe saptamana. Ai voie sa consumi legume proaspete precum ridichii, rosii, castraveti, salata, usturoi, ceapa, tot ce asigura fibre, vitamine si minerale. In aceasta perioada poti consuma, de exemplu, o supa de legume sau o salata la felul principal, iar felul doi poate consta intr-o friptura sau peste la gratar. Zaharul este interzis.
  3. Faza de consolidare. In aceasta etapa te poti bucura de produsele care iti faceau placere inainte si pe care nu le mancai de teama ca te vei ingrasa. Dar atentie, exista cateva reguli pe care trebuie sa le respecti, pentru ca altfel toata munca de pana atunci va fi in zadar. In aceasta faza este indicat sa reintroduci in alimentatia ta cate un produs interzis in cantitati mici (cam 20 de grame), progresive in fiecare zi. Trebuie sa acorzi fiecarui kilogram pierdut cate 10 zile de consolidare. De exemplu, daca ai slabit 10 kilograme, ai nevoie de o perioada de 100 de zile pentru consolidare. Astfel, organismul tau se va reobisnui cu aceste produse, iar kilogramele nu vor mai reaparea. Puteti manca doua felii de paine integrala, o felie de branza slaba si un fruct pe zi, cu exceptia bananelor, strugurilor si a cireselor. 
  4. Faza de mentinere a greutatii. De acum poti manca normal, dar atentie la cantitate si la bombele calorice: dulciuri, produse de patiserie, prajeli, snack-uri, alimente fast-food. Asta nu inseamna ca sunt total interzise, insa trebuie consumate foarte rar. Mai mult, trebuie să respecti doua reguli de aur: in fiecare saptamana trebuie sa alegi cate o zi in care sa mananci numai proteine, ca în faza 1 a dietei (de preferat joia). Acest obicei este obligatoriu sa-l pastrezi toată viata; in fiecare zi trebuie sa mananci trei linguri de ovaz. Acesta are un continut ridicat de fibre solubile, care retin apa din intestine si dau senzatia de satietate. La fel de important este faptul ca ovazul este foarte bun pentru inima si inlatura constipatia. Mai mult, incepand cu faza a doua a dietei, pofta de ceva dulce poate fi satisfacuta cu o tarta de ovaz pe zi. Din aceste motive, consumul de ovaz nu este indicat numai pe parcursul dietei, ci pentru totdeauna. 

Avantaje si dezavantaje 

  • Avantaje: slabirea se produce rapid in faza 1, iar perioada de stabilizare este destul de lunga, fapt ce previne efectul yo-yo. Mai mult, in ultimele faze se pot consuma si alte alimente sau dulciuri de care iti poate fi pofta, insa cu masura.
  • Dezavantaje: in faza 1, in care se consuma numai proteine si lipsesc cu desavarsire fibrele, pot aparea episoade de constipaţie. Totodata, exista si riscul aparitiei unei deficiente de vitamine, pentru ca din alimentatie lipsesc legumele si fructele. Lipsa vitaminelor din organism poate duce la stari de oboseala, iar un consum mare de carne poate favoriza cresterea nivelului de colesterol din sange. 

Specialistul in nutritie Gheorghe Mencinicopschi atrage atentia ca "nu exista o zi anume cand sa-i impui corpului restrictii. Daca eu am un motor proiectat pentru benzina, iar eu ii bag motorina, stiti bine ce se intampla. Nu exista moda in nutritie, omul este proiectat sa fie omnivor, nu carnivor. De exemplu, pisica are o dantura adecvata, noi nu, noi avem un stomac mai mare ca pisica, dar cu o aciditate mai mica, pisica are un stomac mai mic, dar cu o aciditate mare, ceea ce ii permite sa digere carnea mai repede", a declarat prof.dr. Mencinicopschi, pentru Evenimentul Zilei. Acesta mai sustine ca nu conteaza doar cantitea de calorii, ci mai ales calitatea. Caloriile de calitate contin substante necesare metabolizarii alimentelor. "Omul are nevoie de 50 de nutrienti esentiali. Niciun aliment nu contine 50 de nutrienti esentiali, doar o dieta diversificata", mai spune specialistul.

 


dieta dukan pierre dukan
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Mihai  | #1581
la ce mai puneti optiunea de comentarii aici daca nu le afisati?
Mihai  | #1584
Foarte multe lucruri eronate spuneti aici... Personal tin aceasta dieta din luna iulie si am slabit pana acum 32 de kg... ceea ce este foarte bine.... asa ca din titlu deja a-ti gresit.... nu am auzit pe nimeni sa slabeasca 10 kg in doua saptamani. Personal dupa 30 de kg date jos, am fost si mi-am facut un set complet de analize (sange si urina) aveti cuvantul meu ca au iesit foarte bune, in comparatie cu analizele facute putin inainte de inceperea acestei diete. Ar fi multe de spus, dar nu aici, cine este interesat de aceasta dieta poate gasi informatii complete pe link-ul urmator: dukan.freesoul.ro/ sau pe grupul de facebook: facebook.com/groups/dietadukanro/ , unde puteti gasi foarte multe retete de mancaruri care respecta aceasta dieta.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1100 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013344 (s)