News Flash:

Dieta colorata previne cancerul

9 Martie 2011
2269 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta "colorata" nu este in mod deosebit o dieta pentru pierderea in greutate, dar este sanatoasa si ajuta la prevenirea bolilor, inclusiv a  tumorilor maligne. Autorul dietei este doctorul David Heber, directorul Centrului UCLA de Nutritie Umana. 

Alimente interzise:
 - carnea cu continut crescut in grasimi 
 - oua intregi 
- unt si margarina 
- somon de crescatorie 

Alimente permise 
Aveti voie sa consumati cat mai multe legume si fructe intens colorate. Sunt premise si: 

- soia 
- carnea alba de pui 
- albus de ou 
- fructe si legume 
- cereale integrale 
- ulei de masline sau de avocado. 

Principiile dietei 
Aceasta dieta are la baza principiul conform caruia culorile alimentelor nu semnifica numai ca un aliment arata bine, ci faptul ca elementele nutritive prezinta culori diferite. Cu cat este mai intensa o anumita culoare a unui aliment, cu atat continutul in anumiti nutrienti este mai mare. 

1. Rosul: aceste alimente contin licopen, care reduce riscul de cancer; exemple de alimente care au licopen: rosii, pepene verde, grapefruit rosu; rosu inchis, purpuriu: strugurii, vinul rosu, capsunile, afinele si merele rosii. 

2. Portocaliu: alimentele contin alfa si beta-caroteni, care faciliteaza comunicarea intercelulara si incetinesc evolutia cancerului; exemple: morcovi, mango, suc de iarna si cartofi dulci .

3. Portocaliu/galben: aceste alimente contin vitamina C, care protejeaza celulele, si beta-criptoxantina, unul din numerosii carotenoizi pe care dr. Heber ii recomanda; exemple: portocale, mandarine, papaya si nectarine. 

4. Galben-verzui: sunt bogate in carotenoizi de tipul luteina si zeaxantina, care contribuie la sanatatea ochilor; exemple: spanac si alte verdeturi, porumb galben, mazare verde si avocado 

5. Verde: alimentele contin sulforafan, izotiocianati si indoli, care stimuleaza celulele hepatice sa sintetizeze anumite componente care lupta impotriva cancerului generat de substantele chimice; exemple: brocoli, varza de Burxelles, bok choy si kale.

6. Alb/verde: aceste alimente contin flavonoide, care protejeaza membranele celulare; exemple: usturoi, ceapa, telina, vin alb, andive si arpagic. 

Este daunator sa mancam prea mult din orice, chiar si legume colorate. Dr. Herber interzice consumul de alimente cu unt sau margarina, preferand cantitati moderate de ulei de masline sau de avocado. Cei care se sperie cand aud ca trebuie sa consumam de la 5 pana la 9 portii de legume si fructe pe zi, ar trebui sa inceapa progresiv. Se pot adauga cateva banane si capsuni la cerealele pe care le consumam dimineata. La pranz putem opta pentru o salata intens colorata ca o portie suplimentara, in locul cartofilor sau pastelor. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta colorata alimente permise principiile dietei rosul licopen
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1402 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013379 (s)