News Flash:

Dieta care te scapa intr-o luna de dependenta de carbohidrati

24 Februarie 2012
2203 Vizualizari | 0 Comentarii

Te-ai intrebat vreodata de ce atunci cand esti trist simti nevoia sa mananci carbohidrati, de ce ai senzatia ca acestia iti dau dependenta? Acest lucru are de-a face cu chimicalele care calatoresc dinspre stomac spre o parte a creierului, unde este produsa dopamina, un hormon si neurotransmitator care da senzatia de placere si sentimentul de rasplata centrilor nervosi.

Odata ce creierul nu mai este stimulat in acest fel, vei vrea sa ai parte din nou de substanta care te face sa te simti mai bine, fie ca este vorba dealcool, droguri sau carbohidrati, potrivit Oprah.com. Prea multi carbohidrati rafinati, cum ar fi prajiturile, cartofii prajiti sau gustarile procesate, ca chips-urile si covrigeii, inseamna toxine pure pentru organism. 

Acestia sunt responsabili de grasimea abdominala, periculoasa pentru ca va creste nvelul insulinei, primul semn al diabetului. In plus, creste si riscul de boli cardiovasculare si chiar cancer.

Este nevoie de 28 de zile pentru a te detoxifia, a scapa de efectele carbohidratilor rafinati din faina si orezul alb. Vei fi uimit de cata energie vei avea apoi. In plus, vei observa schimbari majore in zona mijlocului. Iata cum arata dieta care te scapa intr-o luna de dependenta de carbohidrati:

Prima saptamana: detoxifiere cu grasimi
Incepe tot procesul scapand de carbohidratii din bucatarie. Pentru ca acestia dau imediat senzatia de satietate, nu va fi usor sa te saturi cu altfel de alimente. Inlocuieste-le cu ceva sanatos si, pentru moment, nu tine cont de calorii (ai grija doar sa nu se depaseasca 4 grame de zahar pe zi). Alege grasimi sanatoase din uleiul de masline, nuci, avocado, peste gras precum somonul si seminte de in. 

A doua saptamana: transforma albul in maro
Cerealele integrale iti tin de foame mai mult timp, stabilizand nivelul de zahar din organism si venind cu un aport important de fibre, vitamine, minerale si antioxidanti. In plus, o dieta bogata incereale integrale ajuta la scaderea riscului bolilor cronice, precum diabetul, tensiunea mare, colesterolul marit si obezitatea.

Umple-ti camara cu quinoa, fulgi de ovaz, paine din cereale tarate integrale, orez brun si paste integrale.

Saptamana a treia: ai grija la portie
In acest punct trebuie deja sa treci peste controlul calitatii si sa ajungi la cel al cantitatii. Poti sa iti folosesti mana pentru a alege portia potrivita: 
- carbohidratii vin primii, portia fiind cam cat marimea pumnului tau. 
- proteinele trebuie sa vina intr-o forma (produs) care sa nu depaseasca palma, fie ca este vorba de carne slaba de vita, pui sau peste.
- grasimile: o portie de grasime nu trebuie sa depaseasca marimea degetului mare de la mana. 
- fructe si legume: poti consuma cate vrei.

Intotdeauna combina carbohidratii cu grasimile (atat timp cat tii cont de portiile indicate) si zaharul va fi mai greu absorbit de organism, greutatea fiind tinuta sub control.

Saptamana a patra: este timpul sa trisezi
Alege o zi pe saptamana in care sa te bucuri de mancarea preferata, cum ar fi pizza, paine alba sau paste. Daca mananci carbohidratii cu fibre, ti se va imbunatati rata metabolizarii zaharului, iar greutatea va fi mentinuta sub control. Poti consuma, de exemplu, pizza sau paste cu legume. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carbohidrati grasimea abdominala detoxifiere grasimi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1627 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012861 (s)