News Flash:

Dieta care te face mai destept

11 Octombrie 2011
3702 Vizualizari | 0 Comentarii

In Epoca de Piatra, alimentatia oamenilor era compusa in proportie de 65% din fructe, verdeturi, nuci, leguminoase si 35% din vanat usor, oua, peste, moluste si crustacee. In zilele noastre, meniul nostru s-a indepartat cu mult de acest tipar, astazi fiind constituit in proportie de 55% din cereale superprocesate, produse lactate, zahar rafinat si alcool, indulcitori sintetici, grasimi hidrogenate, conservanti si coloranti artificiali - substante aproape necunoscute in urma cu un secol. 

De aceea, regimul nostru alimentar si cerintele creierului au ajuns intr-o faza de contradictie. Daca mostenirea genetica a ramas aceeasi timp de cateva milioane de ani, modul de hranire s-a schimbat radical in ultimele cateva zeci de ani. 

Stiind acestea parca nu te mai surprinde frecventele dereglari cerebrale, depresii, psihoze si dementa. Creierul nostru tanjeste dupa substantele nutritive existente in pestele oceanic, in vanat si fructele de padure, iar noi il alimentam cu hamburger si cola. Iata in ce consta dieta care te face mai destept:

1. Cat mai multe fructe si legume.
2. Carne de pasare fara pielite sau carne foarte slaba si vanat.
3. Seminte, nuci, arahide si migdale nesarate.
4. Peste gras (oceanic): somon, sardele, macrou, plus moluste si crustacee.
5. Mai putine uleiuri vegetale hidrogenate si acizi grasi saturati.
6. Mai putin zahar si sodiu.

Glucoza hraneste creierul, dar in exces il omoara. Un regim bogat in carbohidrati cu indice glicemic ridicat (zahar rafinat, cartofi, paine alba, cereale, dulciuri) dubleaza riscul aparitiei diabetului de tip II, a rezistentei la insulina si bolilor de inima. 

In schimb, alimentele cu indice glicemic scazut (legume, fructe, seminte) stimuleaza arderea grasimilor si cresc nivelul HDL (colesterolul bun). Alimentele cu indice glicemic ridicat favorizeaza hipertensiunea arteriala, arterita diabetica, atacurile de cord si cerebrale, chiar boala Alzheimer.

Glicemia ridicata persistenta poate ameninta si in mod direct creierul, la persoanele in varsta provocand o tulburare numita "glicozilare", care duce la imbatranirea prematura a celulelor creierului.

7. Cantitati limitate de alimente rafinate.
8. Suplimente naturale de vitamine si minerale (inclusiv capsule cu untura de peste, mai ales daca nu mananci peste de cateva ori pe saptamana).

Exista substante nutritive esentiale (vitamine, minerale si aminoacizi) pentru functionarea in bune conditii a creierului nostru si obtinerea unor performante mentale superioare, pana la varste inaintate.

Vitamina B1 (tiamina): se gaseste in fasolea verde, cereale, seminte, drojdie de bere, ficat.
Magneziu: nuci, mazare.
Potasiu: spanac, stafide, curmale, citrice, broccoli, avocado, fasole boabe.
Vitamina B3 (nicacina): lapte, peste, seminte de floarea- soarelui si de susan, usturoi, cereale integrale, drojdie de bere.
Vitamina B6 (piridoxina): ficat, produse din soia, ton, fasole boabe, drojdie de bere.
Vitamina B12 (cobalamina): ficat, stridii, peste, galbenus de ou, produse lactate.
Vitamina C: legume si fructe proaspete, mai ales citrice, rosii, capsune.
Cupru: scoici, nuci, seminte, cirese, capsune, miere.
Zinc: curmale, smochine, galbenus de ou, peste, fructe de mare, morcovi, germeni de grau, ovaz (cereale integrale).
Triptofan: alune, lapte.
Tirozina: alune, fasole boabe, seminte de dovleac.
Colina: tofu (branza de soia), galbenus de ou, conopida, varza, alune.

Colina este in mod special importanta pentru creier, deoarece face parte din acetilcolina, unul dintre principalii neurotransmitatori cerebrali. Studiile au demonstrat ca ea poate fi folositoare in cazuri de deficienta sau pierdere a memoriei la persoanele adulte. Suplimentele de lecitina (praf, granule) sunt o alta modalitate de a reface rezervele de colina din organism.

9. Grasimi care stimuleaza creierul: avocado, ulei de masline, seminte de in.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1627 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021604 (s)