News Flash:

Dieta care te apara de frig

8 Ianuarie 2014
1197 Vizualizari | 0 Comentarii
Cand temperaturile de afara sunt scazute, ii poti oferi caldura organismului prin miscare, imbracandu-te gros, evident, dar si printr-o alimentatie adecvata.
Pentru a face fata frigului de afara, organismul tau consuma mai multa energie cu scopul de a-si mentine temperatura constanta. De aceea, nutritionistii recomanda adaptarea dietei la nevoile specifice sezonului rece. Astfel, este indicat ca dieta de iarna sa fie mai bogata in calorii, mai ales pentru persoanele care isi petrec mult timp in aer liber, potrivit adevarul.ro.
Lactatele si untul, grasimi „bune“
Aceste alimente contin o cantitate mare de grasimi, care reprezinta principala sursa de calorii. De aceea, grasimile elibereaza cea mai mare cantitate de caldura in organism. Sunt recomandate grasimile din laptele integral, din unt si din uleiul de masline. Desi foarte bogate in grasimi, sunt contraindicate, totusi, produsele de patiserie, cu margarina industriala, si prajelile, deoarece acestea cresc riscul bolilor cardiovasculare, al bolilor neurodegenerative si afecteaza sistemul imunitar. 
Alimente care ne dau energie 
Bananele, citricele, kiwi, varza, morcovii, cartofii sunt de nelipsit cand temperaturile scad. Atat legumele, cat si fructele, fie ele proaspete sau uscate (smochine, prune, caise, curmale), contin antioxidanti care te protejeaza de viroze. In plus, fructele si legumele sunt bogate in carbohidrati care degaja treptat energie in organism. Tot datorita carbohidratilor pe care ii contin, in sezonul rece nu trebuie neglijate cerealele: porumbul, secara, graul integral, orzul. Cerealele contin, de asemenea, minerale, care ne apara de efectele neplacute ale frigului asupra organismului. In plus, sunt surse de fibre si, prin urmare, usureaza digestia. 
Proteinele ne tin muschii in forma 
Carnea, laptele, ouale sunt recomandate, de asemenea, datorita proteinelor al caror rol este sa ne mentina muschii in forma. Cu cat masa musculara este mai bine dezvoltata, cu atat au loc mai multe arderi in organism si, deci, se genereaza mai multa caldura. In sezonul rece putem sa mancam mai multa carne grasa decat de obicei, dar nu trebuie sa facem, totusi, excese. Poti alterna carnea grasa cu pestele care, datorita continutului bogat in acizi grasi omega 3, actioneaza asupra sistemului cardiovascular si stimuleaza metabolismul. Sunt de preferat heringul, tonul, macroul, sardinele si somonul. 
Alunele si migdalele, bune pentru circulatie Daca simti nevoia sa rontai ceva intre mesele principale, nutritionistii iti recomanda sa mananci nuci, alune, fistic, migdale. Acestea sunt surse de proteine, dar si de acizi grasi nesaturati, care ajuta sistemul cardiovascular sa functioneze la parametrii maximi. 
Condimentele, cafeaua si ceaiurile stimuleaza metabolismul
Boiaua de ardei iute, piperul negru, mustarul, ghimbirul adaugate in supe sau pe friptura la gratar te incalzesc imediat. Asta deoarece aceste condimente iuti stimuleaza circulatia sangelui si, in acelasi timp, metabolismul. Din acelasi motiv, specialistii te sfatuiesc sa adaugi in mancare usturoi si ceapa. Arderile la nivel celular sunt stimulate si de consumul de cafea. Insa nu trebuie sa depasesti doua cesti pe zi. Asemenea cafelei, ceaiul verde si cel rosu antreneaza arderea caloriilor.
Alcoolul face mai mult rau decat bine 
Tuica si vinul fiert dilata vasele de sange si, de aceea, dau imediat senzatia de caldura. In cantitati mici, aceste bauturi sunt benefice, insa excesul de alcool duce mai degraba la pierderi de caldura si, in plus, afecteaza sistemul nervos central, ficatul si tubul digestiv.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

scazute alimentatie adecvata energie calorii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1947 (s) | 34 queries | Mysql time :0.061586 (s)