News Flash:

Dieta care te ajuta sa slabesti fara a reduce din portiile de mancare

8 Ianuarie 2014
1555 Vizualizari | 0 Comentarii
O dieta care sa te ajute sa slabesti fara a reduce din portiile de mancare? Un doctor american, William Howard Hay, deschidea calea catre un astfel de regim la începutul secolului trecut. In timp, dieta lui a dobandit din ce în ce mai multi adepti.
De ce ne îngrasam? Si mai important, de ce punem la loc imediat dupa ce am reusit sa slabim? De ce facem burta, desi nu am putea zice ca mancam exagerat de mult?
Raspunsul ar fi în modul în care organismul nostru reuseste (sau mai bine zis, nu reuseste) sa metabolizeze mancarea. Adica sa digere si sa asimileze toate substantele nutritive, dar sa le elimine pe cele inutile? Daca digestia noastra nu merge ca unsa, riscam sa ne balonam, sa avem permanent disconfort abdominal si nu reusim sa scapam de grasimile si de caloriile în exces.
Dar ce poti face ca sa-ti îmbunatatesti digestia? Te poate ajuta regimul alimentar propus de doctorul Hay (gandit ca un regim-stil de viata, si mai putin ca o dieta clasica). Medicul a dezvoltat, la începutul secolului XX, o metoda originala de a se mentine în forma cu ajutorul combinarii alimentelor. Mai exact, potrivit doctorului Hay, alimentele se combina în functie de grupa din care fac parte: alcaline, acide si neutre. Pe scurt, ceea ce propunea doctorul era sa evitam combinatia alcalin cu acid (carbohidrati si proteine). Carnea sau ouale (deci proteinele de origine animala) au nevoie de un anumit tip de enzime ca sa fie digerate – acide-. Fainoasele, deci carbohidratii, solicita cu totul alte enzime, alcaline. Combini la aceeasi masa proteine si carbohidrati (carne si cartofi prajiti, shaworma)? Cele doua tipuri de enzime de care are nevoie organismul pentru a digera mancarea se vor „încurca” una pe alta, ceea ce duce la fermentarea alimentelor în stomac. Ceea ce urmeaza ti-este, probabil, cunoscut: disconfort si flatulenta.

Corpul aloca un anumit timp fiecarui aliment
Combinarea alimentelor tine cont si de timpul necesar pentru digerarea lor. Iti propunem un exercitiu de imaginatie. Dar înainte, iata ipoteza: legumelor le trebuie între 15 si 30 de minute ca sa fie digerate. Cerealelor ori cartofilor, pana la 4 ore. Carnea, în schimb, solicita tractul digestiv între 4 si 10 ore! Acum imagineaza-ti cum ar fi sa combini toate aceste alimente la o singura masa! Carnea, care se digera cel mai greu, va retine în tractul digestiv cartofii, care sunt digerati mai usor si care, în loc sa fie metabolizati, putrezesc în intestine, favorizand formarea gazelor.
Reguli de baza
Iata o lista a celor mai sanatoase combinatii, care ajuta procesul de digestie. ?ine cont de ele, fara a-ti face însa o „obsesie”. O alimentatie sanatoasa este o alimentatie echilibrata!
Fructele se consuma singure. Potrivit lui Hay, cel mai bun moment al zilei în care sa le consumi este dimineata, pe stomacul gol. Ori le poti manca 30 de minute - o ora înaintea mesei sau la doua ore dupa masa. „Zaharul, fructoza si dextroza inhiba secretia sucurilor gastrice”, spune Valentin Bosioc, antrenor de fitness. Pe de alta parte, nici combinarea fructelor între ele nu este benefica. De exemplu, fructele acre (lamaile, portocalele, kiwi, grepul) nu se consuma la aceeasi masa cu fructele dulci (merele, perele).
Alimentele care contin proteine se combina cu legume proaspete si cu verdeturi. Mai exact, 80% din cantitatea din farfurie sa fie verdeturi si doar 20% carne. Nu le combina cu carbohidrati (cartofi, de exemplu), fructe ori dulciuri. Pe de alta parte, legumele proaspete se combina foarte bine si cu cereale.
Laptele dulce este un aliment de sine statator si-l consume singur. Doar daca este fermentat ori sub forma de branzeturi îl poti combina cu legume ori cu verdeturi. Nu însa cu paine!
Amidonoasele le poti consuma cu legume si cu lipide, nu si cu alimentele proteice ori cu carbohidrati.
Carne si branza, la mese diferite
O modalitate buna de a-ti ajuta digestia este sa eviti la aceeasi masa sa combini alimente „concentrate”. „Alimente concentrate sunt toate alimentele în afara de legume sau de fructe. Asadar, e de evitat combinatia a doua tipuri de proteina la aceeasi masa. Spre exemplu, carne si branza sau carne si leguminoase”, subliniaza Valentin Bosioc. Painea cu ou, carnea cu cartofii ori cu orez nu sunt nici ele cele mai potrivite combinatii alimentare.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta slabire
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1869 (s) | 23 queries | Mysql time :0.049870 (s)