News Flash:

Dieta care stimuleaza activitatea cerebrala

13 Ianuarie 2012
2307 Vizualizari | 0 Comentarii

Nu este niciun secret ca pe masura ce inaintam in varsta memoria se deterioreaza. Specialistii insa sustin ca putem intarzia acest proces prin alegeri alimentare "inteligente". Creierul este cel mai avid organ din noi, avand nevoie constant de o cantitate de energie furnizata de glucoza, oxigen si alti nutrienti. Dieta de mai jos te ajuta sa te reincarci cu energie si totodata vei pierde cateva kilograme. Iata cateva alimente care stimuleaza activitatea cerebrala

1. Legume: usturoi, varza rosie si broccoli, cu frunze de culoarea verde inchis (spanac si varza creata), ardei, morcovi, cartofi dulci, ceapa si rosii.
2. Fructe: afine, mure, mere rosii cu coaja, cirese dulci, prune negre, zmeura, capsuni, avocado, portocale, struguri rosii.
3. Seminte: nucile si alunele braziliene sunt excelente.
4. Cereale integrale: Grau integral, faina de ovaz si orezul brun reprezinta o sursa buna de antioxidanti.
5. Proteine: omega-3 si omega-6 acizi grasi sunt alimente deosebit de bune pentru creier. Carnea, produsele lactate si nucile sunt surse bogate de proteine.

Meniuri
Micul dejun - alege unul dintre urmatoarele:
- shake pentru stimularea creierului facut dintr-o banana, o lingura de soia sau iaurt din lapte, o lingurita de miere, 250 ml de lapte sau lapte din soia, o mana de migdale. 

- musli fara zahar, lapte degresat cu jumatate de mar feliat.
- 2 oua, omleta, 1 bol cu salata de fructe de banane

Pranz
Salata mixta cu o portie de proteine - alege dintre cele de mai jos:
- 2 felii din orice carne rece (vita, pui, etc)
- un piept de pui rece
- un ou fiert tare
- 28 g de branza Roquefort, o felie de para si 6 nuci sau salata de spanac
- 2 felii de branza telemea

Cina
Paste: 180 grame (greutate gatita) de paste penne, fusilli, spaghete sau linguine cu un dressing din ulei simplu - alege dintre urmatoarele:

- o lingura de ulei de ardei iute si 2 linguri de boabe chili
- o lingura de ulei de nuci si 6 nuci zdrobite
- sparanghel nelimitat, fasole si mazare cu o lingura de ulei de masline
- 2 linguri de rosii uscate la soare in ulei de masline cu 6 masline
- o lingura de carne alba de crab si o lingura de ulei de chili

Cartofi: 200 grame (greutatea cartofului crud) cartof copt dulce cu salata sau legume cat de mult doriti - alege de mai jos:
- salata mixta cu rosii si ardei
- amestec mixt de legume prajite

Desert:
- portie mica de budinca de orez cu continut scazut de grasime
- 2 linguri de compot de fructe cu 3 linguri de iaurt cu continut scazut de grasimi.

Bauturi:
- apa, dar doar intre mese si nu in timpul lor
- ceai numai intre mese (se inhiba absorbtia fierului, ceea ce duce la senzatia de oboseala)
- cafea, maxim 3 cesti pe zi
- ceai de musetel sau de fructe.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

meniuri micul dejun pranz cina desert bauturi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020381 (s)